دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1403 - 20:55

چرا ایتالیایی‌ها از نوشیدن آب لوله‌کشی متنفرند؟

چرا ایتالیایی‌ها از نوشیدن آب لوله‌کشی متنفرند؟
یافته‌های شرکت تحقیقات بازار CSA Research نشان می‌دهد که تنها ۲۹.۲ درصد از مردم ایتالیا روزانه آب لوله‌کشی شده می‌نوشند و تقریباً نزدیک به نیمی از آنها (۴۳.۳ درصد) فقط آب بسته‌بندی شده می‌نوشند و مابقی هم از هر دو نوع آب استفاده می‌کنند.
کد خبر : 929955

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایتالیا بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب بسته‌بندی شده در اروپا و پس از مکزیک، دومین مصرف‌کننده بزرگ آن در سراسر جهان است.

این در حالی است که نه تنها مصرف آب جاری در شبکه انتقال آب در اکثر خاک ایتالیا کاملاً بی‌خطر است، بلکه از نظر کیفیت، این آب آشامیدنی پس از اتریش، سوئد، ایرلند و مجارستان در اروپا مقام پنجم را کسب کرده است.

اما مطابق یافته‌های شرکت تحقیقات بازار CSA Research نشان می‌دهد که تنها ۲۹.۲ درصد از مردم ایتالیا روزانه آب لوله‌کشی شده می‌نوشند و تقریباً نزدیک به نیمی از آنها (۴۳.۳ درصد) فقط آب بسته‌بندی شده می‌نوشند و مابقی هم از هر دو نوع آب استفاده می‌کنند.

بر این اساس، هر ایتالیایی به طور متوسط سالانه ۲۰۸ لیتر آب بسته‌بندی شده می‌نوشد.

تحقیقات CSA حاکی است که نزدیک به ۲۹ درصد از افرادی که فقط آب بسته‌بندی شده می‌نوشند می‌گویند که طعم آب لوله‌کشی را دوست ندارند. چهل درصد آنها هم دلیل این کار خود را بی‌اعتمادی به آب لوله‌کشی شده عنوان کرده‌اند. ۳۰ درصد آنها هم بر این باورند که در هر شرایطی آب بسته‌بندی شده کیفیت بالاتری دارد. 

تحقیقات بازار شرکت GlobalData در سال ۲۰۲۲ نشان داد که پس از ایتالیا، آلمان با ۱۶۷ لیتر سرانه در جایگاه دوم قرار دارد. پرتغال با ۱۴۰ لیتر سرانه در جایگاه سوم است، سپس مجارستان با سرانه ۱۳۸.۸ لیتر و اسپانیا با سرانه ۱۳۵.۴ لیتر قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته