دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی گوگل از تماس‌های ویدیویی یادداشت‌برداری می‌کند

هوش مصنوعی گوگل از تماس‌های ویدیویی یادداشت‌برداری می‌کند
جمنای، مدل هوش مصنوعی گوگل از تماس‌های ویدیویی شما یادداشت‌برداری می‌کند.
کد خبر : 929873

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا به نقل از انگجت، گوگل میت در حال دریافت یک ابزار هوش مصنوعی جدید به نام «تیک نوتس فور می» (Take notes for me)  که خلاصه‌ای از نکات کلیدی را در طول یک تماس ویدیویی تولید خواهد کرد. این ویژگی به جای ارائه رونویسی کلمه به کلمه، از هوش مصنوعی جمنای برای ثبت نکات کلیدی بحث در گوگل داک استفاده می‌کند که در گوگل درایو صاحب جلسه ظاهر خواهد شد. این سند می‌تواند به صورت خودکار برای شرکت کنندگان ارسال شود یا پس از تماس به رویداد تقویم اضافه شود. همچنین در صورت فعال شدن این ویژگی، لینک‌هایی به ضبط جلسه و رونوشت آن اضافه خواهد شد.

مشتریان گوگل ورک اسپیس  با افزونه‌های Gemini Enterprise، Gemini Education Premium و AI Meetings & Messaging  اولین کسانی خواهند بود که به این ویژگی یادداشت برداری دسترسی خواهند داشت. در حال حاضر استفاده از این قابلیت به زبان انگلیسی و جلسات روی کامپیوتر یا لپ تاپ محدود می‌شود.

این شرکت فناوری سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد هوش مصنوعی مولد را در سرویس‌های بیشتری قرار دهد و از آن زمان به بعد در قرار دادن ویژگی‌های هوش مصنوعی در سخت افزار و نرم افزار خود جدی بوده است. دستیار هوش مصنوعی آن در حال ورود به اندروید و برنامه‌های ورک اسپیس آن است. مثل همیشه، مفید بودن این ویژگی‌ها ممکن است بسته به اینکه هوش مصنوعی چقدر خوب کار می‌کند و چقدر دقیق است، متفاوت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته