دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زاکربرگ به سانسور محتوای متا توسط آمریکا اعتراف کرد

زاکربرگ به سانسور محتوای متا توسط آمریکا اعتراف کرد
مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی شرکت متا مدعی شد که در دوران همه گیری کرونا، فیسبوک از سوی دولت آمریکا برای سانسور محتوای مربوط به کووید -۱۹ تحت فشار قرار گرفته است.
کد خبر : 929716

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از تایمز، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی شرکت متا مدعی شد که فیسبوک از سوی دولت آمریکا برای سانسور محتوای مربوط به کووید -۱۹ در دوران همه گیری جهانی کرونا تحت فشار قرار گرفته است. او از تصمیم این شرکت برای پایبندی به خواسته‌های دولت آمریکا متاسف است.

زاکربرگ در نامه‌ای به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: در سال ۲۰۲۱، مقامات ارشد دولت بایدن، از جمله کاخ سفید، چندین ماه تیم‌های ما را برای سانسور برخی محتوای کووید -۱۹ تحت فشار قرار دادند. در حالی که تصمیم متا این نبود که محتوا را حذف کند. او ادامه داد: فشار دولت اشتباه بود، و من متاسفم که بیشتر در مورد آن صحبت نکردیم.

در طول همه گیری، مقامات فیسبوک از منتقدان تحریم واکسن و احکام مربوط به ماسک زدن خشمگین شدند، زیرا برخی از پست‌ها را حذف کرد و گفت که آن‌ها حاوی اطلاعات نادرست مربوط به ویروس هستند یا در غیر این صورت مخالف سیاست‌های آن هستند. در مجموع، فیسبوک تنها در طول یک سال بیش از ۲۰ میلیون قطعه محتوا را حذف کرد. زاکربرگ به دیگر مدیران رسانه‌های اجتماعی از جمله جک دورسی، مدیرعامل سابق پلتفرم وبلاگ نویسی توییتر می‌پیوندد و از نمونه‌های گذشته تعدیل محتوا که از نظر آن‌ها بیش از حد بوده، ابراز تاسف می‌کند.

یک بحث جهانی رو به رشد در مورد اینکه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی تا چه حد باید در کنترل نظرات، تصاویر و دیگر محتوای منتشر شده توسط کاربران خود پیش بروند، وجود دارد. برخی از پلتفرم‌ها معتقدند که در مورد اینکه به کاربران بگویند چه چیزی را  می‌توانند و چه چیزی را نمی‌توانند به صورت آنلاین بگویند، باید دست روی دست بگذارند، در حالی که برخی از دولت‌ها می‌گویند که موضع گیری بیش از حد آزادانه می‌تواند باعث بروز رفتار‌های مجرمانه شود.

مقامات فرانسوی پاول دوروف، یکی از بنیان گذاران تلگرام را در آخر هفته دستگیر کردند و مدعی شدند که این شرکت نتوانسته به اندازه کافی با جرایم این پیام رسان از جمله انتشار مطالب سوءاستفاده جنسی از کودکان مبارزه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته