دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد آب و اقلیم معاونت علمی:

تشکیل کنسرسیومی از دانش‌بنیان‌ها برای رفع آلودگی نیروگاه شازند

تشکیل کنسرسیومی از دانش‌بنیان‌ها برای رفع آلودگی نیروگاه شازند
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تشکیل کنسرسیومی از دانش‌بنیان‌ها برای رفع آلودگی نیروگاه شازندخبر داد.
کد خبر : 929011

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی نوربخش دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاح و رونمایی سامانه نانوحباب در قزوین گفت: این ستاد ماموریت‌هایی دارد که یکی از آنها توسعه بازار محصولات دانش بنیان این حوزه است.

به گفته نوربخش، مدل همکاری ما به این شکل است که حتما باید یک مشتری و استفاده کننده نهایی محصول وجود داشته باشد که با آن وارد وارد مذاکره شویم.

وی با بیان مثالی توضیح داد: در اصفهان با مسئله فرونشست به معنای حوادث از جنس شکست لوله‌های فاضلاب مواجه هستیم از این رو بازسازی شبکه آب و فاضلاب با توان شرکت دانش بنیان در دستور کار ما قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در این مدل هم شرکت آب و فاضلاب اعلام می‌کند متقاضی است، مبلغی هم هزینه می‌کند، ما هم تضامین مان را به آن شرکت اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه راهکار‌هایی که داریم معرفی فرصت در حوزه دانش‌بنیان است، گفت: به عنوان مثال شرکتی اعلام می‌کند توانمندی دارد. ما از مدیران آب و فاضلاب مدیران دعوت می‌کنیم و در ستاد با آنها جلسه‌ای تدارک می‌بینیم.

به گفته دبیر ستاد حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی از جمله وظایف ما به شمار می‌رود، گفت: همچنین اگر شرکت‌ها نیاز به محصولاتی داشته باشند با یک فراخوان در صدد رفع نیاز آنها هستیم.

درصدد رفع آلودگی‌های شازند هستیم

وی ادامه داد: برای مسئله آلایندگی نیروگاه شازند اراک، کنسرسیومی از شرکت‌های دانش بنیان تشکیل دادیم. از آنجایی که حل مسئله آلایندگی شازند تک راه حل نیست، مجموعه‌ای از کار‌ها باید انجام در کنار هم انجام شود.

 

نوربخش افزود: از ورودی که اصلاح سوخت، تا حل مسئله مشعل، بویلر، اگزاست‌هایی که باید در خروجی‌های گاز وجود دارند باید اصلاح شوند. همه با همدیگر پکیجی برای رفع آلایندگی هستند. 

وی گفت: مدل ما مدل کنسرسیومی است، یک شرکت را به عنوان کارگزار تخصصی درنظر می‌گیریم، تمام شرکت‌های دانش بنیان را کنار همدیگر جمع می‌کند تا یک مسئله بزرگ حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته