دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی هکر به دام می‌افتد

هوش مصنوعی هکر به دام می‌افتد
شرکت‌های چینی به کمک مدل‌های جدید و پیشرفته با هوش مصنوعی‌های هکر مبارزه می‌کنند.
کد خبر : 928437

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، در زمانی که هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای عامل حملات سایبری است، شرکت‌های چینی شروع به استفاده از فناوری‌های مولد هوش مصنوعی برای ایجاد دفاع در برابر چنین تهدیداتی کرده‌اند.

 یک شرکت پیشرو امنیت سایبری چینی، مدل بزرگ هوش مصنوعی مولد خود را با نام «کیو ای ایکس- جی پی تی»  (QAX-GPT) در ماه مارس رونمایی کرد و می‌گوید این ابزار در توسعه محصولات امنیتی، شناسایی تهدید‌ها و مناطق آسیب پذیر و تجزیه و تحلیل جرایم مرتبط با اینترنت کمک می‌کند.

وی توضیح می‌دهد، این مدل دارای توانایی‌های تحقیق و قضاوت نزدیک به یک متخصص امنیتی سطح متوسط ​​است، در حالی که کارایی آن از نظر هشدار‌ها و قضاوت‌ها بیش از ۶۰ برابر تلاش‌های دستی است.

از زمانی‌که چت‌جی‌پی‌تی توسط شرکت فناوری اپن‌ای‌آی توسعه یافته جهان را در تحت تأثیر قرار داده و غول‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها در سراسر جهان با راه‌اندازی ربات‌های چت هوش مصنوعی مشابه و همچنین برنامه‌های کاربردی صنعتی مبتنی بر مدل‌های زبانی بزرگ، برای پیوستن به مسابقه هوش مصنوعی از یکدیگر سبقت کردند.

کارشناسان بر این باورند که ابزار‌های هوش مصنوعی مولد مانع ورود موارد تهدید با توانایی‌های برنامه نویسی یا مهارت‌های فنی محدود می‌شوند و هشدار می‌دهند که هکر‌ها شروع به استفاده از ابزار‌های مولد هوش مصنوعی برای ایجاد بدافزار، وب تاریک و سایر ابزار‌ها برای انجام حملات سایبری کرده‌اند.

با این حال، چنین ابزار‌های هوش مصنوعی یک شمشیر دو لبه برای امنیت شبکه هستند. همچنین مواردی وجود دارد که ابزار‌های مولد هوش مصنوعی به سلاحی برای مقابله با حملات سایبری تبدیل شده‌اند.

طبق نظرسنجی لین شرکت چینی، کمبود پرسنل و منابع امنیتی شبکه که منجر به نادیده گرفته شدن یا سوء استفاده از هشدار‌ها می‌شود، بزرگترین آسیب پذیری امنیت شبکه است و برای جلوگیری از تاثیرگذاری بر عملیات، ۹۹ درصد هشدار‌هایی که تهدیدات امنیت سایبری را مطرح می‌کنند، نیاز به تحلیل کارشناسی دارند. با این حال، تعداد کارشناسان در هر شرکتی در مقایسه با تعداد بی‌شمار موارد هشدار محدود است؛ بنابراین سیستم تجزیه و تحلیل جامع که توسط هوش مصنوعی تقویت شده است، دفاع امنیتی را تا حد زیادی تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته