دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز جایگزینی معلمان با هوش مصنوعی در مدارس انگلیس

آغاز جایگزینی معلمان با هوش مصنوعی در مدارس انگلیس
دبیرستانی در لندن به دانش آموزان بالای ۱۵ سال اجازه می‌دهد تا پیش از برگزاری امتحانات استاندارد در سال آینده از ابزار‌های هوش مصنوعی استفاده کنند.
کد خبر : 928363

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فیوچریسم، دبیرستانی در لندن به دانش آموزان بالای ۱۵ سال اجازه می‌دهد تا پیش از برگزاری امتحانات استاندارد در سال آینده از ابزار‌های هوش مصنوعی استفاده کنند، با این حال کارشناسان هشدار می‌دهند که این ابزار‌ها جایگزین مناسبی برای معلمان انسانی نیستند.

آن طور که بیزنس اینسایدر گزارش می‌دهد، هدف از پروژه آزمایشی کالج دیوید گیم، کمک به دانشجویانی است که در تلاش برای ادامه تحصیل هستند و همچنین، دانشجویان از دیگران پیشی می‌گیرند.

جان دالتون یکی از مدیران این کالج گفت: دانش آموزان از یادگیری تطبیقی مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار سود خواهند برد، که به هر دانش آموز اجازه می‌دهد به جای اینکه مجبور باشد با یک کلاس همگام باشد، با سرعت خود یاد بگیرد، که اغلب برای برخی از دانش آموزان بسیار سریع و برای برخی دیگر بسیار آهسته پیشرفت می‌کند.

بالا بردن سطح فناوری هوش مصنوعی در آموزش و پرورش این یک راه حل موقت قابل بحث برای وضعیت دائمی کمبود معلم است که انگلستان سال‌ها با آن مواجه بوده است.

هوش مصنوعی قطعا به زودی این موضوع را به عنوان نشانه‌ای از اتفاقات آینده تبلیغ خواهد کرد. با این حال، با توجه به کاستی‌های آشکار فناوری هوش مصنوعی و تمایل همیشگی آن به توهم کیفیتی که می‌تواند به طور جدی ذهن دانش آموزان را به خصوص در طول سال‌های شکل گیری آن‌ها به هم بریزد  دلایل زیادی برای شک و تردید وجود دارد.

خوشبختانه این کالج به طور کامل به ابزار‌های هوش مصنوعی متکی نخواهد بود. دانشجویان در این طرح آزمایشی از حمایت سه مربی آموزشی تمام وقت برخوردار خواهند شد.

دالتون برای دفاع از این پروژه از صحبت‌های آشنا استفاده کرد و استدلال کرد که ابزار‌های هوش مصنوعی معلمان را آزاد می‌کنند و به دانش آموزان اجازه می‌دهند تا به طور موثرتری یاد بگیرند. در مورد شرکت‌هایی که به دنبال جایگزینی کارگران با هوش مصنوعی هستند نیز استدلال‌های مشابهی مطرح شده است.

کالج دیوید گیم از نخستین مراکزی است که دانش آموزان در کلاس درس با هوش مصنوعی سر و کار دارد. هاروارد یک مربی هوش مصنوعی برای آموزش یک دوره محبوب کدنویسی در سطح داخلی معرفی کرد. کودکان مدارس خصوصی در سیلیکون ولی نیز توسط یک معلم خصوصی مجهز به هوش مصنوعی آموزش داده می‌شوند.

در همین حال، هم دانش آموزان و هم معلمان به ترتیب از ابزار‌هایی مانند چت جی پی تی برای نوشتن و نمره دادن به مقالات استفاده می‌کنند.

این روند در حال حاضر آشفتگی قابل توجهی را پشت سر گذاشته و دانشجویان به استفاده اشتباه از هوش مصنوعی متهم شده اند. با این همه، این فناوری هنوز کامل نیست و نمی‌تواند به طور قابل اعتمادی حقیقت را از داستان‌های تخیلی تشخیص دهد.

منتقدان معلم هوش مصنوعی دانشگاه می‌گویند که این یک گام بسیار دور است. حدیده گرابو، مدیر ارشد مشاوره آموزشی گفت: در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند مکمل ارزشمندی برای معلمان زنده باشد، نمی‌تواند به طور کامل جایگزین آن‌ها شود.

او گفت: این سیستم دانش آموزان را قضاوت نمی‌کند، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد با سرعت خودشان در یک محیط امن یاد بگیرند.

با این حال باید دید که آیا این تلاش‌ها نتیجه بخش خواهد بود یا کمبود شدید معلم در انگلیس را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته