دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گروه جدیدی از ماهواره‌های پایش زمین چین به مدار رفت

گروه جدیدی از ماهواره‌های پایش زمین چین به مدار رفت
چین گروه جدیدی از ماهواره‌های سنجش از دور «یائوگان-۴۳» را پرتاب کرد.
کد خبر : 928211

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین روز جمعه یک موشک حامل لانگ‌مارچ‌-۴بی را به فضا پرتاب کرد تا گروه جدیدی از ماهواره‌های سنجش از دور را در فضا قرار دهد.

لانگ مارچ-۴بی یک ماهواره‌بر سه مرحله‌ای با قابلیت حمل ۴۲۰۰ کیلوگرم محموله به مدار لئو است. طول کلی این ماهواره‌بر ۴۴.۱ متر بوده و حدود ۲۴۹ تن وزن دارد.

ماهواره‌های گروه «یائوگان-۴۳، ۰۱» (Yaogan-۴۳، ۰۱) ساعت ۱۵:۳۵ دقیقه به وقت منطقه شرقی از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان در جنوب غربی پرتاب و وارد مدار شدند.

به گفته متخصصان، این ماهواره‌ها عمدتاً برای انجام آزمایشات بر روی فناوری‌های جدید صورت‌های فلکی مدار پایین مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ماموریت امروز، ۵۳۱ امین ماموریت پروازی موشک‌های سری لانگ‌مارچ بود. 

این ماهواره‌ها بخشی از برنامه فضایی سنجش از دور چین هستند که به طور فزاینده‌ای در حال توسعه و پیشرفت است. 

ماهواره‌های یائوگان به طور خاص برای جمع‌آوری داده‌های تصویری از زمین طراحی شده‌اند و از این داده‌ها برای طیف وسیعی از کاربردها، از جمله نظارت بر محیط زیست، مدیریت منابع طبیعی، برنامه‌ریزی شهری و توسعه زیرساخت‌ها استفاده می‌شود. 

چین در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی در برنامه فضایی خود، به ویژه در زمینه سنجش از دور، سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد به طور فزاینده‌ای از ماهواره‌های سنجش از دور برای پشتیبانی از توسعه اقتصادی، مدیریت منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست استفاده کند.

دانشمندان حوزه فضایی می‌گویند، برنامه فضایی سنجش از دور چین شامل طیف وسیعی از ماهواره‌ها با قابلیت‌های مختلف است.

ماهواره‌هایی با گیرنده‌های راه دور برای مشاهده پدیده‌های زمین، ماهواره‌های سنجش از دور یا ماهواره‌های دید زمینی نامیده می‌شوند. این ماهواره‌ها بر اساس ارتفاع، مسیرحرکت و گیرنده‌های آنها از هم متمایز می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته