گوگل از توافق با اینفلوئنسرها پشیمان شد!/ تغییر در تبلیغات پیکسل ۹
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ورج، گوگل اعلام کرد توافق با اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصول جدید این کمپانی یعنی پیکسل ۹ اقدام مناسبی نبوده و باید درباره آن تجدید نظر شود.
طبق این توافق، اینفلوئنسرها موظف بودند پیکسل ۹ را نسبت به محصولات رقیب به نمایش بگذارند و در صورت تبلیغ برندهای دیگر، قرارداد آنها فسخ میشد. قرارداد شرکتهای فناوری با شخصیتهای مشهور یا فعالان فضای مجازی ماجرای تازهای نیست، اما به نظر میرسد گوگل این بار زیادهروی کرده است، چرا که برنامههای خاص پیکسل ۹ را پیش از آنکه در دسترس عموم قرار دهد در اختیار شخصیتهای آنلاین محبوب قرار میدهد.
نکته مهم این است که این افراد اگر بخواهند در اپلیکیشن حضور داشته باشند، اجازه ندارند در مورد برند گوشیهای دیگر صحبت کنند. این محدودیت، شخصیتهای آنلاین را در موقعیت سختی قرار میدهد و باید بین دسترسی ویژه به فناوری جدید یا صداقت یکی را انتخاب کنند.
برنامه تیم پیکسل که توسط آژانس ۱۰۰۰ هدز(۱۰۰۰ Heads) مدیریت میشود، دسترسی زودهنگام اینفلوئنسرها و طرفداران ویژه به محصولات خاص پیکسل را فراهم میکند.
این مناقشه، چالشهای پیش روی اینفلوئنسرها در مسیریابی چنین توافقهایی و حفظ یکپارچگی آنها در حین همکاری با برندها را برجسته کرده است. همچنین بر نیاز به دستورالعملها و استانداردهای اخلاقی واضحتر در صنعت اثرگذاری (اینفلوئنسری) را برجسته میکند، یعنی جایی که مرزهای بین محتوای تبلیغاتی و حریم شخصی ممکن است مبهم شود.
انتهای پیام/