دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید نهال‌ و پایه‌های رویشی باکیفیت و زودرس از طریق کشت‌بافت

تولید نهال‌ و پایه‌های رویشی باکیفیت و زودرس از طریق کشت‌بافت
محققان یک شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از کشت‌بافت، طول فرآیند تولید نهال را به نصف کاهش داده و نیاز‌های متنوع مشتریان را برآورده می‌کنند.
کد خبر : 927691

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی حسینی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: سال‌هاست که در حوزه تولید نهال برای مصارف باغبانی و زیست‌فناوری فعالیت می‌کنیم. سابقه ۶۰ ساله ما در این عرصه، ضمانتی برای کیفیت بالای محصولاتمان است. ما همواره در تلاشیم تا با تولید نهال بر اساس نیاز بازار، دغدغه‌های مشتریان را برطرف کنیم. ارائه محصولات باکیفیت، همواره در اولویت فعالیت‌های ما قرار داشته و در عین حال، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قیمت‌ها را نیز مدنظر قرار می‌دهیم.

وی گفت: نوآوری یکی از نقاط قوت مجموعه ماست. ما با بهره‌گیری از دانش و تخصص خود، موفق شده‌ایم که فرآیند تولید نهال را که پیش از این حدود دو سال طول می‌کشید، به شش ماه کاهش دهیم. عمده محصولات ما به مناطق روستایی و دورافتاده ارسال می‌شود، چرا که امروزه تمایل به ایجاد باغات بیشتر در این مناطق وجود دارد. نهال‌های تولیدی ما در استان‌های کردستان، لرستان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و شرقی، گلستان، اصفهان، قم، البرز و تهران مورد استفاده قرار گرفته‌اند و ثمربخش بوده‌اند.

وی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما به این تیم به عنوان بزرگترین دستاورد خود در طول این سال‌ها می‌نگریم. ایجاد چنین تیمی، حاصل تلاش بی‌وقفه ما در راستای مشتری‌مداری و ارائه محصولات باکیفیت بوده است. ما معتقدیم که با احترام به مشتریان و ارائه بهترین محصولات و خدمات، می‌توانیم به این سرمایه ارزشمند دست پیدا کنیم و آن را حفظ کنیم.

همکاران ما در شرکت، متعهد به ارائه بهترین خدمات به مشتریان هستند و همواره در تلاش‌اند تا نیازهای آنها را به درستی برآورده سازند. مشتریان ما نیز با وفاداری و تعهدی که به مجموعه ما دارند، مشوق ما در ادامه این مسیر بوده‌اند. ما مفتخریم که چنین تیم یکپارچه و موفقی را در کنار خود داریم و برای حفظ و ارتقای آن تلاش خواهیم کرد.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم و تحت پوشش بیمه ۲۲ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم این تعداد سه برابر می‌شود و حدود ۱۰۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

حسینی در پایان این فعال حوزه علم و فناوری در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با تشکر از معاونت علمی ریاست جمهوری، پیشنهاد می‌کنیم که در دو زمینه به طور خاص بازنگری صورت گیرد. یکی اینکه در حال حاضر، میزان تسهیلات و حمایت‌های مالی ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان کافی به نظر نمی‌رسد. پیشنهاد می‌شود که با توجه به نیازها و شرایط فعلی، سقف این تسهیلات افزایش یابد تا شرکت‌ها بتوانند با خیالی آسوده‌تر به فعالیت خود ادامه دهند. در ثانی علاوه بر ارائه حمایت‌های مالی، نیازمند برنامه‌های توانمندسازی تخصصی‌تر برای ارتقای دانش و مهارت‌هایمان هستیم. برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، کارگاه‌های مشاوره و تبادل دانش با شرکت‌های پیشرو می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته