دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بلومبرگ: آمریکا قصد دارد گوگل را تجزیه کند

بلومبرگ: آمریکا قصد دارد گوگل را تجزیه کند
پس از آنکه یک قاضی حکم به انحصار غیرقانونی گوگل در بازار جستجوی آنلاین داد، وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی است که شامل تجزیه این غول فناوری می‌شود.
کد خبر : 927672

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آن به نقل از رویترز، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که یک هفته پس از آنکه یک قاضی حکم به انحصار غیرقانونی گوگل در بازار جستجوی آنلاین داد وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی است که شامل تجزیه این غول فناوری می‌شود.

سهام این شرکت مستقر در کالیفرنیا در معاملات گسترده ۱.۴ درصد کاهش یافت.

این حکم که هفته گذشته صادر شد، نشان می‌داد که گوگل قانون ضد انحصار را نقض کرده و میلیارد‌ها دلار را برای ایجاد یک انحصار غیرقانونی و تبدیل شدن به موتور جستجوی پیش‌فرض جهان هزینه کرده است. این حکم به عنوان اولین پیروزی بزرگ برای مقامات فدرال در تسلط بر بازار غول‌های فناوری در نظر گرفته می‌شود.

در این گزارش به نقل از افراد آشنا به این موضوع آمده است: گزینه‌های دیگر وزارت دادگستری شامل وادار کردن گوگل به اشتراک گذاری داده‌ها با رقبا و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از به دست آوردن مزیت ناعادلانه در محصولات هوش مصنوعی است.

براساس این گزارش، جیلبریک کردن (فرآیندی مانند روت کردن) سیستم عامل اندروید یکی از راهکار‌هایی بود که بار‌ها توسط وکلای دادگستری مورد بحث قرار گرفت.

براساس این گزارش، مقامات همچنین در حال بررسی تلاش برای فروش احتمالی «ادوردز» (AdWords)، برنامه تبلیغاتی جستجوی گوگل و امکان تغییر مرورگر وب کروم هستند.

تنظیم‌کنندگان ضدانحصار فدرال در چهار سال گذشته از شرکت‌های آمازون، متا و اپل شکایت کرده اند و مدعی شده‌اند که این شرکت‌ها انحصارطلبی خود را به صورت غیرقانونی حفظ کرده اند.

مایکروسافت در سال ۲۰۰۴ با وزارت دادگستری به دلیل این ادعا که مرورگر وب اینترنت اکسپلورر خود را به کاربران ویندوز اجباری کرده است، توافق کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته