دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چالش جدید غول‌های فناوری؛

تأخیر در عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا

تأخیر در عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا
نقص‌های طراحی می‌تواند باعث تاخیر سه ماهه یا بیشتر در عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی آینده انویدیا شود.
کد خبر : 925706

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، نشریه فناوری اطلاعات اعلام کرد که نقص‌های طراحی می‌تواند باعث تاخیر سه ماهه یا بیشتر در عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی آینده انویدیا شود.

این گزارش با اشاره به افرادی که به تولید تراشه و سخت افزار سرور برای انویدیا کمک می‌کنند، می‌گوید این شکست می‌تواند مشتریانی مانند متا، آلفابت گوگل و مایکروسافت را که در مجموع ده‌ها میلیارد دلار تراشه سفارش داده اند، تحت تاثیر قرار دهد.

این شرکت تراشه هوش مصنوعی در ماه مارس از سری تراشه‌های «بلک ول» (Blackwell) خود و جانشین تراشه هوش مصنوعی پرچم دار قبلی خود یعنی سوپرچیپ «گریس هاپر» (Grace Hopper) که برای سرعت بخشیدن به کاربرد‌های هوش مصنوعی مولد طراحی شده بود رونمایی کرد.

یکی از سخنگویان انویدیا در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای اعلام کرد: همان طور که قبلا اعلام کردیم، تقاضای هاپر بسیار زیاد است، نمونه برداری گسترده از بلاک ول آغاز شده است و تولید در نیمه دوم در مسیر افزایش قرار دارد.

مایکروسافت گفت که چیزی برای اضافه کردن ندارد، در حالی که متا و گوگل بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

نشریه فناوری اطلاعات به نقل از یکی از کارمندان مایکروسافت و شخص دیگری که از این موضوع مطلع است، اعلام کرد انویدیا این هفته مایکروسافت و یکی دیگر از ارائه دهندگان بزرگ خدمات ابری را از تاخیر در تولید پیشرفته‌ترین تراشه هوش مصنوعی خود در سری «بلک ول» مطلع کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته