دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانش بنیان‌های صنعت چاپ متمرکز و تقویت می‌شوند

دانش بنیان‌های صنعت چاپ متمرکز و تقویت می‌شوند
رئیس انستیتو چاپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد گرایش‌های چاپ و صنایع وابسته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا و حرکت برای ایجاد یک رشته بین رشته‌ای در حوزه چاپ، تاسیس مرکز پژوهش و فناوری مجهز با آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی به منظور پژوهش و فناوری در موضوعات مرتبط با حوزه چاپ را از اهداف انستیتو چاپ دانست.
کد خبر : 924979

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  سعید پورمهدیان در اولین نشست هیات امنای انستیتو چاپ دانشگاه صنعتی گفت: این انستیتو با هدف توسعه آموزش، پژوهش و فناوری در زمینه چاپ و صنایع وابسته با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شده است.

وی گسترش پژوهش و آموزش‌های مرتبط با چاپ و صنایع وابسته و ارتقای سطح کمّی و کیفی آن، تامین تخصص‌های لازم برای توسعه و کاربرد فناوری چاپ و صنایع وابسته در کشور، تثبیت و ارتقای موقعیت علمی و فناوری کشور در زمینه فناوری چاپ و صنایع وابسته در سطح جهانی، تعیین چشم‌انداز منابع انسانی در حوزه چاپ و صنایع وابسته را از اهداف ایجاد این انستیتو ذکر کرد.

پورمهدیان به بیان اینکه این مرکز پیرو انعقاد تفاهم نامه‌ای راه اندازی شده است ادامه داد: تفاهم‌نامه این انستیتو با هدف اجرای شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر گسترش و تقویت مناسبات تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و نیز اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم درباره رونق تولید و اشتغال، توانمندسازی رویکرد‌های دانش‌بنیان و ارتقای «اقتصاد فرهنگ» بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر امضا شد.

وی بیان کرد: ایجاد گرایش‌های چاپ و صنایع وابسته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا و حرکت برای ایجاد یک رشته بین رشته‌ای در حوزه چاپ، تاسیس مرکز پژوهش و فناوری مجهز با آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی به منظور پژوهش و فناوری در موضوعات مرتبط با حوزه چاپ و صنایع وابسته و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با تولید مواد اولیه و فناوری‌های چاپ در ذیل این تفاهم‌نامه آمده است.

به‌گفته وی، به منظور هماهنگی مستمر و لازم برای اجرای این تفاهم‌نامه، شورای راهبری شامل نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تعدادی از صاحب‌نظران صنعت چاپ تشکیل شد و به دنبال جلسات هم‌اندیشی، اساسنامه مرکز علمی، پژوهشی و فناوری چاپ و صنایع وابسته (انستیتو چاپ) تدوین و از سوی شورای عالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تایید شد.

وی با بیان اینکه ارکان اساسنامه انستیتو هیئت‌امنایی است، گفت: اعضای هیئت امنا شامل رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پژوهشی فناوری دانشگاه، معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، مدیرکل دفتر امور و چاپ وزارت فرهنگ، یک نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و یک نفر از متخصصان و صاحب‌نظران صنعت چاپ هستند.

پور مهدیان افزود: در پی صدور احکام اعضای هیئت‌امنا از سوی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مردادماه ۱۴۰۳ نخستین جلسه هیئت‌امنا برگزار و در این جلسه براساس اساسنامه انستیتوی چاپ، وظایف اعضا، مدیران و معاونان دانشگاه ابلاغ شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته