دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1403 - 00:03
توسط یک شرکت دانش‌بنیان انجام می‌شود؛

ساخت دستگاه‌های مدرن و دیجیتال سنجش وزن و توان انسان

ساخت دستگاه‌های مدرن و دیجیتال سنجش وزن و توان انسان
محققان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت و تولید محصولات پزشکی-ورزشی، موفق به ساخت دستگاه‌های مدرن و دیجیتال سنجش وزن و توان انسان شده‌اند.
کد خبر : 924921

دانیال ممبینی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مکانیک- طراحی کاربردی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح حوزه و نوع فعالیت شرکت متبوع خود اظهار کرد: این شرکت اردیبهشت ۱۳۹۸ به منظور ارائه خدمات حوزه سلامت و تولید محصولات پزشکی-ورزشی راه‌اندازی شد و مأموریت آن از ابتدا، ارائه محصولاتی مدرن و نوین در حوزه پزشکی-ورزشی مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا بوده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فنی مهندسی «اقتدار توان‌سنجش» مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد اضافه کرد: استفاده از کادر تخصصی و مجرب، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری روزآمد، روش‌های کاری منسجم و بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ جامعه علمی و دانشگاهی کشور در کنار متخصصان فنی، امکان رشد روزافزون را به این مجموعه داده است.

ساخت دستگاه‌های مدرن و دیجیتال سنجش وزن و توان انسان

وی در تشریح دستاوردها و فعالیت‌های شرکت متبوع خود بیان کرد: ازجمله فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط شرکت، ساخت دستگاه‌های مدرن و دیجیتال سنجش وزن و توان انسان بوده که با بررسی جامع محصولات برند‌های مطرح خارجی و افزودن ایده‌های کاربردی فنی و کاربردی، محصولاتی باکیفیت و دارای قابلیت صادرات تولید کرده‌ایم.

ممبینی افزود: در دوران اپیدمی کرونا با توجه به رسالت شرکت در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های مدرن و دیجیتال مربوط به ضدعفونی ساخته شد که مورد استقبال جامعه قرار گرفت. از سال ۱۴۰۰ و با توجه به نیاز کشور به شبیه‌ساز‌های آموزش پزشکی و دریافت سفارش و ایده‌هایی از مرکز آموزش مهارت‌های بالینی نیز تصمیم به ساخت محصولاتی در این زمینه گرفتیم و موفق به فروش به برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شدیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان فنی مهندسی گفت: شرکت علاوه بر موفقیت به عضویت در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد، موفق به دریافت پروانه فنی مهندسی و پروانه تحقیق و توسعه از اداره صمت و تأییدیه دانش‌بنیان ازمعاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری شده است و هنوز برای ارائه محصولات به تجاری‌سازی نرسیده‌ایم که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم حضور پررنگ‌تری در بازار‌های داخلی و خارجی داشته باشیم.

ساخت دستگاه‌های مدرن و دیجیتال سنجش وزن و توان انسان

وی با بیان اینکه محصولات شرکت در راستای آموزش بهتر پزشکی و سنجش بهتر توان جسمی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: در تولید محصولات سعی شده که علاوه بر کیفیت مناسب تولید، نوآوری‌هایی برای برطرف کردن نیاز‌ مشتریان و هرچه کاربردی‌تر شدن آنها نیز صورت پذیرد.

به گفته دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، این واحد فناور در تازه‌ترین فعالیت‌های خود به تولید دو مدل ترازوی دیگر در جهت برطرف کردن نیاز برخی از مشتریان اقدام کرده است. تلاش‌هایی نیز در جهت تولید باکیفیت‌تر و نیمه‌صنعتی تجهیزات آموزش پزشکی صورت گرفته است.

ممبینی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با آنا، نبود ثبات اقتصادی در بازار، پایین آمدن قدرت خرید مشتریان و نیاز به تأمین مالی بیشتر را از موانع تجاری‌سازی محصولات فناورانه برشمرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد به‌ویژه در دوره مدیریت جدید در دو سال اخیر، حمایت‌ها و توجهات خوبی به شرکت داشته است و انتظار می‌رود که تا حد امکان با توجه به ظرفیت‌های بالقوه خود به توسعه بازار محصولات تولیدی واحد‌های فناور کمک کنند.

ساخت دستگاه‌های مدرن و دیجیتال سنجش وزن و توان انسان

این فعال حوزه دانش‌بنیان در پاسخ به این پرسش که برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه‌ها چه پیشنهادی ارائه می‌دهید؟ اظهار کرد: در مراکز رشد دانشگاه، حمایت‌های مالی برای تولید محصول فناورانه با توجه به قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید، نیاز به بازنگری اساسی دارند؛ چراکه بخشنامه مراکز رشد از سال ۱۳۹۵ ثابت بوده است! تجهیز مراکز رشد به کارگاه‌های دارای امکانات اولیه تولید نیز می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته