دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1403 - 18:12

آیا فناوری خاصی در طراحی مشعل المپیک پاریس وجود دارد؟

آیا فناوری خاصی در طراحی مشعل المپیک پاریس وجود دارد؟
طراحی مشعل المپیک پاریس ۲۰۲۴ بسیار متفاوت از بازی‌های قبلی است زیرا انرژی آن به جای سوخت‌های فسیلی با برق تأمین می‌شود.
کد خبر : 924515

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سنت روشن کردن مشعل المپیک از المپیاد ورزشی سال ۱۹۲۸ در آمستردام تا به امروز همواره ادامه داشته است.

با الهام از برادران مون‌گلفیه، پیشگامان فرانسوی بالون هوای داغ که اولین طرح‌های آن‌ها در سال ۱۷۸۳ در همین مکان فعلی شعله المپیک پرواز کرده بود، ماتیو لهانور طراح مشعل المپیکِ پاریس چیزی را خلق کرد که هرگز در تاریخ المپیک دیده نشده بود.

به طور سنتی، مشعل المپیک در یک مکان برجسته در محل برگزاری یا نزدیک محل برگزاری، معمولاً ورزشگاه اصلی، بر روی زمین باقی می‌ماند.

با این حال، طراحی بالون هوای گرم نوآورانه در المپیک پاریس به این معنی است که در حالی که موقعیت مکانی آن ایستا است، در هوا نیز معلق است.

مشعل المپیک در طول روز، در باغ تویلری نزدیک به موزه لوور روی زمین قرار می‌گیرد اما در طول شب، آن را ۳۰ متر به هوا بلند می‌کنند. سازه مشعل المپیک هم ۳۰ متر ارتفاع دارد، بنابراین ارتفاع شعله در بلندترین حالت به ۶۰ متر بالاتر از زمین خواهد رسید. 

سوخت مشعل از کجا تامین می‌شود؟

طراحی مشعل المپیک پاریس ۲۰۲۴ بسیار متفاوت از بازی‌های قبلی است زیرا انرژی آن به جای سوخت‌های فسیلی با برق تأمین می‌شود.

حلقه متصل به پایه بالون دارای ۴۰ چراغ ال‌ای‌دی است و روشنایی بخار آب تولید‌شده توسط ۲۰۰ نازل مه‌پاش فشار بالایی را تامین ‌می‌کند تا بدین ترتیب دود شعله‌های آتش واقعی را ایجاد کند.

برق و آب از زمین به سازه بالون در هوا منتقل می‌شود و انرژی آن توسط شرکت برق فرانسوی «الکتریسیته دو فرانس» تامین می شود. لوک رمونت، مدیرعامل این شرکت گفت: «به لطف نوآوری شرکت ما، مشعل المپیک پاریس ۲۰۲۴ برای اولین بار با شعله ۱۰۰٪ الکتریکی می‌درخشد.» او ادامه داد: «خلاقیت در تیم ما طراحی شعله‌‌ای را بدون سوزاندن سوخت‌های فسیلی از آب و نور ممکن ساخت.»

انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک پاریس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته