دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل مقصر کاهش سرعت یوتیوب در روسیه است

گوگل مقصر کاهش سرعت یوتیوب در روسیه است
سرعت یوتیوب در روسیه به دلیل عدم موفقیت گوگل در ارتقاء تجهیزات در رایانه‌های رومیزی به شدت کاهش می‌یابد.
کد خبر : 924232

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک قانونگذار ارشد نزدیک به مقامات گفت که سرعت یوتیوب در روسیه به دلیل عدم موفقیت گوگل در ارتقاء تجهیزات خود در روسیه و امتناع او از رفع انسداد کانال‌های رسانه‌های روسی در رایانه‌های رومیزی به شدت کاهش می‌یابد.

روسیه از گوگل آلفابت به دلیل حذف کانال‌های یوتیوب رسانه‌ها و شخصیت‌های عمومی روسی انتقاد کرده و چندین بار این شرکت آمریکایی را به دلیل حذف نکردن محتوایی که روسیه آن را غیرقانونی یا نامطلوب می‌داند جریمه کرده است.

الکساندر خینشتاین، رئیس کمیته سیاست اطلاعات مجلس سفلی پارلمان، گفت که سرعت پایین‌تر اقدامی اجباری است که علیه یوتیوب به این دلیل که معتقد است می‌تواند قوانین روسیه را بدون مجازات نقض کند، انجام می‌دهد.

خینشتاین در تلگرام نوشت که به دنبال شفاف‌سازی نظراتی بود که ادعا می‌کردند سرعت دانلود یوتیوب در روسیه ۴۰ درصد کاهش یافته و هفته آینده تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

خینشتاین گفت: این در درجه اول به دلیل اقدامات (یا بهتر بگوییم بی عملی) خود یوتیوب است.

رگولاتور ارتباطات روسکماندزور گفت که کیفیت یوتیوب رو به کاهش است، زیرا گوگل سرور‌های کش جهانی گوگل خود را در روسیه ارتقا نداده است.

خینشتاین همچنین گفت که گوگل برای تپیعه زیرساخت‌های روسیه سرمایه گذاری نکرده است و به شرکت تابعه محلی خود اجازه ورشکستگی داده و در نتیجه از پرداخت هزینه خدمات مرکز داده محلی جلوگیری می‌کند.

گوگل به درخواست برای اظهار نظر درباره این اتهامات پاسخ نداد.

یوتیوب در مارس ۲۰۲۲ دسترسی به کانال‌های مرتبط با رسانه‌های دولتی روسیه را با استناد به خط‌مشی منع محتوایی که رویداد‌های خشونت‌آمیز مستند را به حداقل می‌رساند یا بی‌اهمیت جلوه می‌دهد در سراسر جهان مسدود کرد. در این بیانیه آمده است که تهاجم روسیه به اوکراین تحت سیاست رویداد‌های خشونت آمیز این کشور قرار دارد و مطالب نقض کننده آن حذف خواهد شد.

شعبه روسی گوگل در اواخر همان سال اعلام ورشکستگی کرد و گفت که توقیف حساب بانکی آن توسط مقامات روسی باعث شده است که دفتر این شرکت در روسیه از جمله پرداخت حقوق به کارمندان، تامین کنندگان و فروشندگان مستقر در روسیه غیرقابل دفاع باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل یوتیوب روسیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته