دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گامی به سمت خودکفایی در تولید گوشی‌های ایرانی/ قیمت مناسب در کنار تضمین کیفیت

گامی به سمت خودکفایی در تولید گوشی‌های ایرانی  قیمت مناسب در کنار تضمین کیفیت
یک شرکت ایرانی تلاش می‌کند با تولید گوشی‌های همراه ایرانی نیاز کشور به این محصولات پرکاربرد را تأمین کند.
کد خبر : 923739

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروزه با توسعه دسترسی به اینترنت و تلفن‌های همراه یکی از دغدغه‌های مهم کشور تولید گوشی‌های ایرانی است. از این رو تعدادی از شرکت‌های داخلی تلاش کرده‌اند گام‌های موثری در این حوزه بردارند. این دستاورد می‌تواند علاوه بر کاهش وابستگی به واردات، با راه‌اندازی کارخانه‌های تولید گوشی و توسعه زنجیره تأمین فرصت‌های شغلی جدیدی را ایجاد کند و در نهایت نرخ بیکاری را در کشور کاهش دهد.

همچنین تولید گوشی‌های ایرانی می‌تواند به تقویت صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور کمک کند و زمینه‌ساز رشد و توسعه فناوری‌های نوین باشد. از طرفی با تولید داخلی، امکان تحقیق و توسعه بیشتر فراهم می‌شود که می‌تواند به نوآوری‌های جدید و طراحی محصولات متناسب با نیاز‌های بازار داخلی منجر شود. با کاهش هزینه‌های واردات و تعرفه‌ها، ممکن است قیمت نهایی گوشی‌های ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی پایین‌تر باشد، که این امر می‌تواند برای مصرف‌کنندگان جذاب باشد. همچنین تولید محصولات داخلی می‌تواند به حفظ فرهنگ و هویت ملی کمک کند و مصرف‌کنندگان را به خرید محصولات بومی ترغیب کند.

تلفن‌های همراه تولید شده در کشور از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و می‌توان گفت تاحدودی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است که با داشتن قیمت مناسب و خدمات پس از فروش برای کاربران در دسترس قرار گرفته است. تلفن‌های همراه ساخت داخل دو دسته هستند گوشی‌های هوشمندی که با داشتن قابلیت‌های زیاد طرفداران بی‌شماری دارند و گوشی‌های دکمه دار که مخاطبان خاص خود را دارند. همچنین نکته قابل توجه این است که این کالا‌های فناورانه در خط تولید داخلی جای خود را باز کرده و افرادی زیادی هستند که به دنبال توسعه این صنعت هستند تا پرچم تولید کالای ایرانی را بالا نگه دارند.

سحرعباسی مدیر بازاریابی یک شرکت تلفن همراه بومی در گفتگو با خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات آنا گفت: ما در این شرکت گوشی‌های ساخت داخل و تولید ملی با طراحی‌های مختلف ارائه می‌کنیم که دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند تا افراد با سلیقه‌های مختلف بتوانند آن را تهیه کنند. این گوشی‌ها با داشتن قیمت مناسب، مقرون به صرفه بوده و همه اقشار جامعه می‌توانند آن را تهیه کنند.

وی در ادامه افزود: این گوشی‌های تلفن همراه با داشتن گارانتی و ضمانت خدمات پس از فروش می‌توانند مشتری را از نظر تضمین کیفیت متقاعد کند که بتواند بدون نگرانی آن را تهیه و استفاده کند. همچنین این گوشی‌ها با داشتن شرایط تعویض می‌تواند در اختیار مشتری قرار بگیرد و در صورت گذشت ۳۰ روز کاری از زمان پذیرش دستگاه و عدم تعمیر دستگاه معیوب، با مدل مشابه تعویض می‌گردد. دستگاه‌های تعمیر یا تعویض شده تا اتمام مدت زمان گارانتی گوشی تحت ضمانت شرکت خواهند بود.

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر گوشی‌های دکمه‌ای در بازار طرفدار دارند افزود: بله، این گوشی‌ها در میان افراد سالمند، دانش آموزان با سن پایین که شرایط داشتن گوشی هوشمند را ندارند طرفدار دارد، همچنین استفاده از آن در بین وکلا و افراد نظامی نیزرایج است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت و مونتاژ این گوشی‌ها در داخل اقتصادی و مقرون به صرفه است گفت: قطعا سودآوری که کالا‌های وارداتی و فروش آن دارد را این محصولات ندارد، اما برای ما این مسئله مطرح نبوده و تلاش کردیم با مونتاژ و طراحی این محصولات قدمی به منظور کارآفرینی در کشور برداریم تا در نهایت با توسعه این صنعت بتوانیم در تولید گوشی‌های همراه خودکفا شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب