دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمود لیائی مطرح کرد؛

ریل‌گذاری پیشرفت پست در دولت سیزدهم؛ از هوشمندسازی تا واقعی سازی تعرفه‌ها

ریل‌گذاری پیشرفت پست در دولت سیزدهم؛ از هوشمندسازی تا واقعی سازی تعرفه‌ها
محمود لیائی مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: از دولت آینده انتظار می‌رود که روند هوشمندسازی پست را ادامه دهد و تعرفه‌ها را به سمت واقعی‌سازی سوق دهد.
کد خبر : 923287

محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا و پاسخ به این سوال که انتظارات شرکت ملی پست از دولت آینده چیست اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر شرکت ملی پست در مسیر ریل گذاری خوبی شده‌ای قرار گرفته و مدیران بعدی می‌توانند در این مسیر به راه خود ادامه دهند؛ زیرا تحولات این دوره بیشتر زیرساختی بود و شاید سال‌ها دیدن نتایج آن طول بکشد اما بالاخره باید انجام می‌شد تا آیندگان بتوانند با استفاده از زیرساخت‌هایی که ایجاد شده خدمات جدیدی تعریف کنند.

وی در ادامه افزود: از آنجا که سیاست دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت هوشمندسازی در ارائه خدمات پستی بود انتظار می‌رود این رویکرد در دولت آینده ادامه داشته باشد تا استفاده از ابزارهای هوشمند فناوری در صنعت پست رسوخ کند و در ادامه باعث کاهش هزینه‌ها و کاهش استفاده از نیروی انسانی باشیم. زیرا ما ملاحضات زیادی بابت استخدام داریم و با کمبود مواجه هستیم بنابراین هوشمندسازی می‌تواند کمک زیادی به جبران و خلا نیروانسانی کند. 

مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه با اشاره به لزوم واقعی سازی قیمت‌ها در ارسال محصولات پستی بیان کرد: ما در سه سال گذشته سالی یکبار واقعی سازی تعرفه را داشتیم که لازم است این روند متناسب با تورم سالیانه نرخ‌ها رشد داشته باشد تا قیمت‌ها توجیه پذیر باشد زیرا تنها با این روش شرکت ملی پست از زیان دهی خارج می شود همان کاری که ما انجام دادیم و نهایتا شرکت ملی سال گذشته از زیان دهی خارج شد و توانستیم کیفیت سرویس دهی را ارتقاء دهیم. 

لیائی در پاسخ به این سوال که آیا با روی کار آمدن دولت‌ها اقدامات می‌تواند متوقف شود توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه و در بودجه‌های سنواتی که سالیانه توسط مجلس تصویب می‌شود ادامه این اقدامات در جهت توسعه زیرساختی پیش بینی شده و این طور نیست که با روی کار آمدن هر دولتی و سلیقه‌ای رفتارکردن روند و سیاست‌های کلی پستی هم تغییر کند فقط ممکن است با تغییر رویکرد دولت مسیری که می‌خواهد به آن دست پیدا کند با دولت قبلی متفاوت باشد.

لیائی در پایان درباره جی‌نف گفت: پروژه جی‌نف از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ تقریبا ۴۰ شهر ژئوکد شده است. عمده مشکل ما در این پروژه منابع اعتباری آن است و چون پروژه عمومی است باید از منابع عمومی تأمین شود. علاوه بر این بحث نقشه‌های پارسل‌بندی است که به خاطر کمبود‌هایی که در تأمین نقش وجود دارد، همکاران ما به صورت میدانی آن را انجام می‌دهند به همین دلیل زمان بر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته