دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها؛

شمسی‌پور: میانگین رضایتمندی استادان از رؤسای دانشگاه‌ها ۷۲ درصد است

شمسی‌پور: میانگین رضایتمندی استادان از رؤسای دانشگاه‌ها ۷۲ درصد است
سخنگوی وزارت علوم گفت: میانگین رضایتمندی استادان از رؤسای دانشگاه‌ها ۷۲ درصد است، البته در برخی از دانشگاه‌ها ۸۰ تا ۹۰ درصد است.
کد خبر : 923282

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم صبح امروز (دوشنبه، یک مرداد ۱۴۰۳) در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد با مروری بر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش عالی اظهار کرد: تصمیم بر برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران داشتیم که به علت شهادت آقای رئیسی به تاخیر افتاد و امروز شاهد اجرای آن هستیم.

وی افزود: وزیر علوم تمرکز ویژه بر ریل گذاری و هدفگذاری سیاست‌های وزارت علوم داشته‌اند، اما فرصت نشد قطار روی ریل حرکت کند تا نتایج آن را شاهد باشیم، به هر حال اتفاقات مبارکی در چند ماه اخیر رخ داد که در وزارت علوم بی سابقه بوده است.

شمسی پور تصریح کرد: هزاران پایه تشویقی در حکم استادان صادر کردیم و میانگین رضایتمندی استادان از روسای دانشگاه‌ها ۷۲ درصد است، البته در برخی از دانشگاه‌ها ۸۰ تا ۹۰ درصد است، در کارکنان این میزان رضایت ۵۰ درصد است. همچنین طی ۳ سال اخیر تعداد دانشمندان یم درصد برتر جهان یک و نیم برابر شده است.

سخنگوی وزارت علوم با بیان اینکه تعداد فناوران شاغل در وزارت علوم دوبرابر شد، تاکید کرد: در حوزه فناوری اقدامات گسترده رخ داد که هم اکنون شاهد اتفاقات مثبت آن هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته