دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طرح نظامی آمریکا برای محافظت از ماهواره‌ها

طرح نظامی آمریکا برای محافظت از ماهواره‌ها
ایالات متحده اخیراً یک طرح نظامی جدید را برای مقابله با تهدید فزاینده حملات سایبری علیه ماهواره‌های نظامی و غیرنظامی معرفی کرده است.  
کد خبر : 922209

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ارتش ایالات متحده اخیراً یک ابتکار پیشگامانه را برای تقویت روابط با صنعت فضایی تجاری آغاز کرده که ادغام تجهیزات تجاری در عملیات فضایی نظامی از جمله ماهواره‌ها و سایر سخت افزار‌ها را دنبال می‌کند. این امر امنیت سایبری را برای ماهواره‌های نظامی افزایش می‌دهد.

پروژه نظامی ایالات متحده با هدف جلوگیری از هدف قرار دادن ماهواره‌ها توسط هکر‌ها و شناسایی تهدید فزاینده حملات سایبری در فضا تعریف شده است.

این طرح در پی افزایش نگرانی‌ها درباره آسیب‌پذیری ماهواره‌ها در برابر هک و اختلال در عملکرد آنها مطرح شده است. در این طرح، وزارت دفاع آمریکا به دنبال توسعه فناوری‌های پیشرفته برای شناسایی و مقابله با حملات سایبری احتمالی به ماهواره‌هاست. موضوع اصلی این طرح، پیشگیری از آسیب به ماهواره‌ها و حفاظت از زیرساخت‌های فضایی حیاتی این کشور است.

وابستگی روزافزون جوامع به خدمات ماهواره‌ای برای مخابرات، ناوبری، پیش‌بینی آب و هوا و سایر کاربرد‌های حیاتی، افزایش تهدیدات سایبری و ظرفیت حملات به ماهواره‌ها توسط کشور‌ها و گروه‌های تروریستی، آسیب‌پذیری ماهواره‌ها در برابر ویروس‌های رایانه‌ای، هک، اختلال در سیگنال‌های ارسالی و قطع ارتباطات از جمله دلایل نگرانی درباره امنیت ماهواره‌ها است.

توسعه سیستم‌های هشدار و آگاه‌سازی سریع برای شناسایی حملات سایبری به ماهواره‌ها، ایجاد مکانیزم‌های مقابله برای دفع و بازیابی از حملات سایبری، افزایش امنیت و پایداری زیرساخت‌های ماهواره‌ای از طریق ارتقای فناوری‌های رمزنگاری و دفاع سایبری و همکاری با متحدان و شرکای بین‌المللی برای تقویت امنیت فضایی جهانی از جمله موارد مشمول در طرح جدید وزارت دفاع محسوب می‌شود.

این طرح نشان می‌دهد نگرانی‌های جدی در مورد آسیب‌پذیری ماهواره‌ها در برابر حملات سایبری وجود دارد و دولت آمریکا در تلاش است تا از زیرساخت‌های حیاتی فضایی این کشور در برابر تهدیدات ذکر شده محافظت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته