دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چین در پذیرش هوش مصنوعی مولد پیشتاز جهان است

چین در پذیرش هوش مصنوعی مولد پیشتاز جهان است
یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که چین در پذیرش هوش مصنوعی مولد در جهان پیشتاز است.
کد خبر : 921619

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که چین در پذیرش هوش مصنوعی مولد در جهان پیشتاز است، آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کشور در حال پیشرفت در فناوری است که پس از راه اندازی چت جی‌پی‌تی در ایالات متحده اوپن ای‌آی در اواخر سال ۲۰۲۲ توجه جهانی را به خود جلب کرد.

در نظرسنجی از ۱۶۰۰ تصمیم گیرنده در صنایع سراسر جهان توسط هوش مصنوعی و شرکت نرم افزار تحلیلی ایالات متحده ساس (SAS)، ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان چینی گفتند که از هوش مصنوعی مولد، فناوری زیربنای چت جی‌پی‌تی استفاده می‌کنند.

این میزارن  بالاتر از ۱۶ کشور و منطقه دیگر در نظرسنجی از جمله ایالات متحده بود که ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هوش مصنوعی مولد انسان گونه را پذیرفته اند. درحالی که میانگین جهانی ۵۴ درصد بود.

صنایع مورد بررسی شامل بانکداری، بیمه، مراقبت‌های بهداشتی، مخابرات، تولید، خرده فروشی و انرژی بودند.

نتایج حاکی از پیشرفت سریع چین در زمینه هوش مصنوعی مولد است که پس از انتشار چت جی‌پی‌تی در نوامبر ۲۰۲۲ توسط اوپن ای‌آی، شتاب بیشتری گرفت و ده‌ها شرکت چینی را بر آن داشت تا نسخه‌های خود را راه اندازی کنند.

هفته گذشته، گزارشی از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد نشان داد که چین پیشتاز رقابت ثبت اختراع هوش مصنوعی مولد است که بیش از ۳۸ هزار مورد را بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ در مقابل ۶ هزار و ۲۷۶ اختراع ثبت شده توسط ایالات متحده در همان دوره ثبت کرده است.

در حالی که بسیاری از ارائه دهندگان خدمات مولد بین المللی هوش مصنوعی، از جمله اوپن ای‌آی، در چین با محدودیت مواجه هستند، این کشور صنعت داخلی قوی‌ای را با پیشنهادات غول‌های فناوری مانند بایت دنس به استارت آپ‌هایی مانند «ژیپو» (Zhipu) توسعه داده است.

انتظار می‌رود پذیرش شرکتی هوش مصنوعی مولد در چین تسریع شود، زیرا جنگ قیمت احتمالاً هزینه خدمات مدل زبان بزرگ را برای مشاغل کاهش می‌دهد.

گزارش ساس همچنین می‌گوید که چین در نظارت خودکار مداوم (CAM) در جهان پیشتاز است، که آن را «یک مورد بحث‌برانگیز، اما گسترده برای ابزار‌های هوش مصنوعی مولد» توصیف کرد.

اودو اسگلاوو، معاون هوش مصنوعی کاربردی و مدل سازی در ساس گفت: این فناوری می‌تواند حجم وسیعی از داده‌ها را در مورد فعالیت‌ها، رفتار و ارتباطات کاربران جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند، که می‌تواند منجر به نقض حریم خصوصی شود، زیرا آنها از میزان داده‌های جمع‌آوری‌شده یا نحوه استفاده از آن آگاه نیستند.

اسگلاوو افزود: الگوریتم‌ها و فرآیند‌های مورد استفاده در نظارت خودکار مداوم اغلب اختصاصی هستند و شفاف نیستند.

این می‌تواند مسئول نگه داشتن نهاد‌های استفاده کننده از نظارت خودکار مداوم برای سوء استفاده یا خطا‌ها را دشوار کند.

وی افزود: پیشرفت‌های چین در نظارت خودکار مداوم به استراتژی گسترده‌تر این کشور برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در فناوری‌های هوش مصنوعی و نظارت کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته