دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هیس! ضد «صهیونیست‌ها» فریاد نمی‌زنند/ وقتی متا برای اسرائیل می‌جنگد

هیس! ضد «صهیونیست‌ها» فریاد نمی‌زنند  وقتی متا برای اسرائیل می‌جنگد
پلتفرم متا اعلام کرد حذف پست‌هایی که «صهیونیست‌ها» را مورد هدف قرار می‌دهد، تشدید خواهد کرد.
کد خبر : 921589

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، پلتفرم متا اعلام کرد که شروع به حذف بیشتر پست‌هایی می‌کند که «صهیونیست‌ها» را هدف قرار می‌دهند، جایی که این اصطلاح برای اشاره به یهودیان و اسرائیلی‌ها به جای نمایندگی از حامیان جنبش سیاسی استفاده می‌شود.

مارک زاکربرگ مالک اینستاگرام، فیسبوک در یک پست وبلاگی گفت، محتوای حمله به «صهیونیست‌ها» را که به صراحت مربوط به جنبش سیاسی نیست و از کلیشه‌های یهودی‌ستیزانه استفاده می‌کند یا از طریق ارعاب یا خشونت به یهودیان یا اسرائیلی‌ها آسیب می‌زند، حذف می‌کند.

خط مشی نفرت پراکنی متا حملات مستقیم به افراد را بر اساس آنچه که ویژگی‌های محافظت شده نام دارد و شامل نژاد، قومیت، وابستگی مذهبی، معلولیت و هویت جنسی و ... می‌شود را ممنوع می‌کند.

این غول رسانه‌های اجتماعی گفت سیاست‌هایی که اصطلاح «صهیونیست» را به‌عنوان نیابتی برای یهودیان یا اسرائیلی‌ها تلقی می‌کند، به‌اندازه کافی روش‌های استفاده گسترده‌تر از این کلمه را مورد توجه قرار نداده است.

این به‌روزرسانی سیاست، پس از مشورت متا با ۱۴۵ ذینفع به نمایندگی از جامعه مدنی و دانشگاه در سراسر مناطق جهانی در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه غزه تشدید  پیدا کرده است.

متا سال‌ها در مورد نحوه مدیریت محتوای مربوط به خاورمیانه مورد انتقاد قرار گرفته است و این انتقادات پس از شروع جنگ اسرائیل و غزه بیشتر شده به‌طوری که گروه‌های حقوقی این شرکت را به سرکوب محتوای حامی فلسطینی‌ها در فیس‌بوک و اینستاگرام متهم کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته