دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور؛

زلفی‌گل: آیین نامه تالیف کتب بومی ابلاغ شد/ لزوم صدور مجوز معلمی برای هر استاد

زلفی‌گل: آیین نامه تالیف کتب بومی ابلاغ شد  لزوم صدور مجوز معلمی برای هر استاد
وزیر علوم گفت: آموزش دارای ارکان استاد، دانشجو، یاوران علمی و محتواست که باید به تمام ارکان توجه شود؛ محتوی بسیار مهم است. در تالیف کتب بومی باید اسطوره‌های ملی، مهارت محور کردن آموزش و ... توجه کرد که به مدت ۲ سال روی آن کار شد و هم اکنون آیین نامه ابلاغ شده است، یعنی استادان در تالیف کتب بومی باید آیین نامه را مطالعه کرده و بر اساس آن تصمیم گیری کنند.
کد خبر : 921219


به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین اجلاس سرآمدان آموزشی و موسسات آموزش عالی کشور صبح امروز (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) با حضور برخی از معاونان آموزشی و روسای دانشگاه‌ها در سالن همایش‌های دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش اظهار کرد: معلمی یک افتخار و نعمت بزرگ الهی است؛ چرا که می‌تواند با "آفرین گفتن" و "از تو انتظار نداشتم" مسیر انسانها را تغییر دهد، معلمی قدرتی دارد که هیچ حرفه‌ای ندارد.

وزیر علوم افزود: باید به دانشجویان نشان دهیم که انسان‌های بزرگی هستند و آینده از آن آنهاست، از نظر بنده دانشجویان آینده سازان مملکت هستند.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی به شکل ساده وظیفه دانشگاه را در تربیت علم، تولید عالم و جهت دهی به علم و عالم بیان کردند که اگر به آنها توجه کنیم، راحت می‌توانیم عملکرد دانشگاه را پیش ببریم.

زلفی‌گل با بیان اینکه مبنای هر پیشرفتی آموزش است؛ تاکید کرد: فناوری خوب، صنعت خوب، پژوهش خوب و فرهنگ خوب در گروی آموزش هدفمند است.

وی ادامه داد: مبنای اصلی مردم آگاه، آموزش است. آموزش باید در حوزه وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و علوم بیشتر بها داده شود.

وزیر علوم بیان کرد: هدف این نیست که چندین نفر را به عنوان سرآمدان آموزشی انتخاب کنیم، بلکه باید به امر مقدس بها دهیم، انتخاب سرآمدان سمبل ارزش گذاری است.

زلفی گل ادامه داد: با سرآمدان آموزشی به دنبال این هستیم تا بگوییم استادان ملزومات را رعایت کرده‌اند، اگر نسل پاسخ‌گو می‌خواهیم باید ابتدا خودمان به عنوان استاد پاسخگو باشیم.

وی افزود: نسل جدید و جوان را باید متقاعد کنیم که آموزش حضوری با آموزش غیر حضوری فرق دارد و آن را طرح تحقیقاتی کنیم و چاره‌ای بیندیشیم. آموزش دارای ارکان استاد، دانشجو، یاوران علمی و محتواست که باید به تمام ارکان توجه شود؛ محتوی بسیار مهم است. در تالیف کتب بومی باید اسطوره‌های ملی، مهارت محور کردن آموزش و ... توجه کرد که به مدت ۲ سال روی آن کار شد و هم اکنون آیین نامه ابلاغ شده است، یعنی استادان در تالیف کتب بومی باید آیین نامه را مطالعه کرده و بر اساس آن تصمیم گیری کنند.

وزیر علوم بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت علوم این بود که بتواند برای استادان مجوز معلمی صادر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب