دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۷۶)؛

هوش مصنوعی کلاهبرداران تلفنی را به دام انداخت

هوش مصنوعی کلاهبرداران تلفنی را به دام انداخت
فناوری جدید هوش مصنوعی می‌تواند هنگام گفتگوی تلفنی وانمود کند که انسان است و در نتیجه کلاهبرداران تلفنی را به دام می‌اندازد.
کد خبر : 921087

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، فناوری جدید هوش مصنوعی به نام «اپات» (Apate) با طولانی کردن مکالمه، کلاهبرداران تلفنی را مدتی پشت خط نگه می‌دارد و پس از جمع‌آوری داده‌های آنها در کسب‌وکارشان اختلال ایجاد می‌کند.

برنامه «اپات» توسط پروفسور دالی کافار و تیمش در دانشگاه مک کوآیر استرالیا و با هدف مبارزه با کلاهبرداران تلفنی در سراسر جهان توسعه یافته است.

«مالکوم» با لهجه انگلیسی و «ابراهیم» با لهجه مصری ربات‌های ساخته شده توسط تیم پروفسور دالی کافار هستند و برای تعامل با کلاهبرداران طراحی شده‌اند. این ربات‌ها قرار است نقش قربانیان جعلی را بازی کنند و با تلف کردن زمان کلاهبرداران به جمع‌آوری اطلاعات آنها بپردازند.

این ربات‌های جدید طیف وسیعی از احساسات، شخصیت‌ها و پاسخ‌ها را به نمایش می‌گذارند و هدفشان این است که کلاهبرداران را برای مدت طولانی‌تری روی خط نگه دارند تا اطلاعات ارزشمند را استخراج کنند. داده‌های جمع‌آوری شده شامل مدت زمان تماس‌ها، روش‌های کلاهبرداری و زمان تماس آنهاست.

به گفته پروفسور دالی کافار، هدف «اپات» مختل کردن  کسب و کار‌های کلاهبرداری است که اغلب توسط سازمان‌های بزرگ جنایی اداره می‌شوند.

موفقیت این فناوری جدید همچنین از سوی کارشناسانی مانند ریچارد باکلند، استاد جرایم سایبری در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا تأیید شده است که «اپات» را رویکردی هوشمندانه و متمایز در مبارزه با کلاهبرداران تلفنی می‌داند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته