دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور دانشمندان ۱۵ کشور دنیا در کنگره بین‌المللی ژنتیک ایران

حضور دانشمندان ۱۵ کشور دنیا در کنگره بین‌المللی ژنتیک ایران
دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک از حضور دانشمندان ۱۵ کشور دنیا در این کنگره خبر داد.
کد خبر : 921002

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد پورکاظمی دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک با بیان اینکه شعار این کنگره «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی»  است، گفت: جشنواره ژنتیک ۱۴۰۳ با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در حالی برگزار می‌شود که از اساتید کشور و دانشمندان ۱۵ کشور دنیا، چون آمریکا، کانادا، سوئد، آلمان، فرانسه، استرالیا، اسپانیا، هند، مجارستان، ترکیه و روسیه حضور دارند.

پورکاظمی برگزاری ۸ کارگاه آموزشی، ایده‌بازار و برگزاری دوره‌های تخصصی در خصوص محصولات بیوتکنولوژی از کارخانه تا کارگاه از کارخانه، ۵ نشست در خصوص تنوع زیستی، برگزاری نشست سند پسا۲۰۲۰ از دیگر برنامه‌های این جشنواره ذکر کرد. 

دبیر علمی کنگره ژنتیک با ذکر آمار مقالات ارسال شده است، افزود: در این دوره از جشنواره ۷۹۴ مقاله دریافت شد؛  از این تعداد مقاله پذیرش شده، ۳۷۵ در حوزه ژنتیک انسانی، ۱۸۸ مقاله ژنتیک گیاهی، ۱۷۹ مقاله در حوزه ژنتیک جانوری، ۴۶ مقاله در حوزه ملاحظات اخلاقی و ایمنی و ۱۵ مقاله در حوزه سلول‌های بنیادی بوده است. پس از بررسی و داوری، ۷۵۸ مقاله پذیرفته شدند.

به گزارش آنا؛ همزمان با برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک در رویدادی به نام رویداد GC Idea ۲۰۲۴ برگزار می‌شود که طی آن ایده‌های نوین حوزه ژنتیک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این رویداد فرصتی است که افراد علاقه‌مندان این حوزه از سراسر کشور، ایده‌های نوآورانه خود را در حوزه ژنتیک را با همکاری تیم‌های متخصص عرضه کنند. متقاضیان این بخش می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت نسبت به ثبت‌نام و ارسال ایده‌های خود اقدام کنند.

هدف این بخش حمایت از ایده‌های برتر است و طرح‌های منتخب در روز‌های برگزاری کنگره در برابر داوران از سوی صاحبان ایده ارائه می‌شوند و از بهترین ایده‌های کاربردی و مؤثر تقدیر خواهد شد. 

این ایده بازار دارای بخش‌هایی است که اولین بخش آن جمع‌آوری ایده‌ها است و پس از آن ایده‌های ارسالی از سوی داوران حرفه‌ای حوزه کسب و کار ژنتیک ارزیابی می‌شوند و پس از آن از سوی تیم‌های متخصص به ایده‌های برگزیده و منتخب مشاوره‌هایی ارائه می‌شود تا به نسخه نهایی محصول خود را ارائه کنند. در نهایت ایده‌های برتر به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب