دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پورعباس در نشست خبری؛

اینترنت در زمان کنکور قطع نمی‌شود/ اعلام نمرات دانش آموزان پایه دوازدهم در هفته آینده

اینترنت در زمان کنکور قطع نمی‌شود  اعلام نمرات دانش آموزان پایه دوازدهم در هفته آینده
سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: با توجه به اینکه تمرکز داوطلبان مهم است، پس با آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم تا ریزنمرات دانش آموزان پس از برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شود.
کد خبر : 920977

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (یک‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳) در محل این سازمان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام محرم به ملت ایران اظهار کرد: در آستانه برگزاری نوبت دوم کنکور کارشناسی ۱۴۰۳ قرار داریم که برای اولین بار در طولِ تاریخ سازمان سنجش، (جدا از شرایط شیوع ویروس کرونا) به دلیل شهادت رئیس جمهور به تعویق افتاد.


وی با بیان اینکه نوبت دوم کنکور کارشناسی ۱۴۰۳ روز‌های پنج شنبه و جمعه در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، تاکید کرد: به داوطلبان اطمینان می‌دهیم که عوامل در مسیر برگزاری بهتر آزمون آماده هستند و تمام تلاش خود را در این مسیر سازماندهی کرده‌اند.

پورعباس تصریح کرد: وزارت نیرو در حوزه برق رسانی مانند سال‌های گذشته با سازمان ملی سنجش همکاری می‌کند و در این زمینه مشکلی نداریم.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ادامه داد: امسال به صورت ویژه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ همزمان با آزمون فرهنگیان برگزار شد، پس جمعیت داوطلبان نوبت اول نسبت به نوبت دوم بیشتر بوده است.

پورعباس گفت: در مجموع، حدود ۹۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت می‌کنند و نتایج اولیه در قالب نمرات خام در اواخر مرداد اعلام می‌شود و نمره تراز برای ملاک گزینش در اوایل شهریور اعلام خواهد شد. البته تاخیر در اعلام نتایج طبیعی است؛ چرا که کنکور دو هفته تعویق افتاده است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بیان کرد: از سال‌های آینده تولید دفترچه‌های کنکور کاملا هوشمند می‌شوند، البته امسال هم به شیوه فیزیکی هوشمند شده است و زحمات زیادی را در قرنطینه برای دوستان ایجاد کرد و تعداد دفترچه‌ها به قدری زیاد است که شخصی سازی از حوزه و منطقه به حوزه‌های فرعی تبدیل شده است، به این معنا که هیچ دو داوطلبی سوالات شبیه به هم نخواهند داشت تا اگر سوالی از جلسه آزمون به بیرون منتقل شود سریعا آن شخص پیگیری شود.

پورعباس تاکید کرد: تنوع دفترچه‌های کنکور به شکل غیر منتظره افزایش یافته و هنوز آمار دقیق را نمی‌دانم و پس از برگزاری کنکور آمار را اعلام خواهیم کرد، تجربه کنکور اردیبهشت نشان داد وقتی سوءاستفاده کنندگان می‌خواستند از داوطلبان کلاهبرداری کنند، به نتیجه‌ای دست نیافتند، از خانواده‌ها و والدین خواستارم از انجام هرگونه اقدامی در مقابل این شبکه‌ها بپردازند.

وی گفت: ۳۵ نفر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ تقلب کردند و نسبت به سال ۱۴۰۲ که آمار متقلبان به بیش از هزار نفر می‌رسید بسیار ناچیز است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ادامه داد: حدود ۳۰۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه خود را از روز گذشته (شنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۳) برای شرکت در نوبت دوم کنکور سراسری،۱۴۰۳ دریافت کرده اند، از خانواده‌ها درخواست می‌کنم که حتما فرزندان خود را قبل از روز کنکور به حوزه ببرند تا آنها با محیط پیرامون آشنا شوند، داوطلبان طی امروز و فردا کارت خود را دریافت کنند تا اگر مشکلی وجود داشت با مراجعه به باجه‌های رفع نقص مشکلات خود را حل کنند.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان کنکوری سراسری ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است؛ تاکید کرد: تعداد حوزه‌های فرعی از ۲۱۰۰ به ۱۷۴۷ حوزه کاهش یافته که قرار است کنکور در ۴۰۸ شهرستان برگزار شود.

پورعباس درباره پیرترین و جوان‌ترین داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم کنکور سراسری گفت: جوان‌ترین داوطلب کنکور متولد ۱۳۹۰ و پس از آن ۴ نفر متولد ۱۳۸۸ هستند، پیرترین داوطلبان متولد ۱۳۲۲ و نفر بعدی متولد ۱۳۲۷ است که در رشته‌های هنر و علوم انسانی هستند.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد از داوطلبان علوم ریاضی آقا و ۳۵ درصد خانم، ۳۳ درصد داوطلبان تجربی آقا و ۶۷ درصد خانم، ۳۴ درصد علوم انسانی‌ها آقا و ۶۶ درصد خانم، ۲۲ درصد داوطلبان هنر آقا و ۷۸ و درصد خانم، ۳۳ درصد داوطلبان زبان آقا و ۶۷ درصد خانم‌ها هستند.

پورعباس ادامه داد: با توجه به اینکه تمرکز داوطلبان مهم است، پس با آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم تا ریزنمرات دانش آموزان پس از برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شود.

وی گفت: تکنولوژی به اندازه‌ای پیشرفت کرده که لازم نیست اینترنت قطع شود، پس در زمان برگزاری کنکور اینترنت را قطع نمی‌کنیم؛ چرا که تجهیزات زیادی در اختیار حوزه‌ها قرار گرفته است که اگر داوطلبی با خود تجهیزی در جلسه آزمون بیاورد حتما کشف خواهد شد.

پورعباس درباره جزئیات سازمان ملی سنجش گفت: سازمان ملی سنجش در دولت سیزدهم تصویب شد و اساسنامه آن تصویب شده و در تمام دولت‌ها لازم الاجراست، فرصت ۶ ماهه داده شده و اولین جلسات در مرداد برگزار و مابقی کارهای سازمان در دولت چهاردهم پیش می‌رود که حکم ریاست سازمان از سوی رئیس جمهور صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب