دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 20:28

چرا به سواد مالی نیاز داریم؟

چرا به سواد مالی نیاز داریم؟
دانستن نحوه مدیریت پول نه تنها برای مدیریت خریدهای روزانه ضروری است، بلکه راه مهمی برای شناسایی کلاهبرداری‌های مالی است.
کد خبر : 920031

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با ورود به بزرگسالی، نیاز افراد به مهارت‌های به دست آمده  طریق سواد مالی احتمالاً با دیجیتالی شدن روزافزون خدمات ضروری‌تر می‌شود. به عنوان مثال، طرح‌های «حالا بخرید، بعداً پرداخت کنید» و دارایی‌های رمزارزی در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده‌اند.

علاوه بر این، کارشناسان تاکید می کنند که آگاهی لازم است تا جوانان بتوانند به طور موثر برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی  آورده است:‌«افزایش امید به زندگی، رفاه کمتر و عدم اطمینان بیشتر در درآمد بازنشستگی به دلیل تغییر مدل‌های مختلف بازنشستگی به این معنی است که نسل‌های آینده احتمالاً باید مسئولیت‌های مالی فردی بیشتری را نسبت به نسل‌های قبلی بر عهده بگیرند.»

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی می‌گوید: «اگر کودکان و جوانان فقط از طریق والدین و خانواده خود در مورد مسائل مالی بیاموزند، نابرابری در سطح سواد مالی، ثروت و رفاه مالی ‌می‌تواند در نسل‌ها تقویت شود.»

این سازمان اضافه می‌کند: «ارائه آموزش‌های مالی به جوانان در مدارس و از طریق برنامه‌های درسی می‌تواند به کاهش نابرابری‌ها در سواد مالی به دلیل تفاوت در وضعیت اجتماعی-اقتصادی فعلی دانش‌آموزان کمک کند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: سواد مالی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته