دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طی ۳ ماه محقق شد؛

حمایت از ۵۰ مقاله معتبر علمی و پژوهشی در حوزه علوم شناختی

حمایت از ۵۰ مقاله معتبر علمی و پژوهشی در حوزه علوم شناختی
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در بهار امسال از بیش از ۵۰ مقاله معتبر علمی- پژوهشی حمایت کرده است.
کد خبر : 919696

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ستاد توسعه علوم وفناوری‌های شناختی با هدف تربیت نیروی انسانی و تشویق علاقه‌مندان به فعالیت درحوزه‌های علوم شناختی و درچهارچوب سیاست‌های خود در بهار امسال از بیش از ۵۰ مقاله علمی-پژوهشی و ISI درحوزه‌های علوم شناختی حمایت کرده است.

این مقالات علمی در زمینه‌های علوم اعصاب، روانشناسی، آموزش و پرورش شناختی، فلسفه ذهن و فناوری‌های شناختی، مدلسازی، هوش مصنوعی، زبان شناسی، مهندسی پزشکی و سایر زمینه‌های شناختی به رشته تحریر در آمده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در راستای اهداف خود برای پیشبرد این دانش درسال گذشته از بیش از ۲۲۰ مقاله علمی - پژوهشی و ISI حمایت کرده است.

رشد فزاینده دانش و تحقیقات علمی در کشور درسال‌های اخیر بواسطه سیاست‌های حمایتی و سرمایه گذاری سبب علاقه مندی دانشجویان، متخصصان و محققان برای گسترش و تقویت همکاری‌های متقابل شده و این دو فاکتور مهم زمینه ساز پیشبرد امر ترویج، ارتقا و توسعه دانش علوم شناختی در مراکز علمی و تحقیقاتی محسوب می‌شود.

امروزه یکی از نشانه‌های رشد در حوزه‌های مختلف دانش، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی بین المللی با ضریب تاثیر بالا است و یکی از شاخص‌های سنجش وضعیت علمی ایران در مقایسه با جهان، بررسی تعداد مقالات منتشر شده در این مجلات است که می‌تواند راهنمای سیاستگذاران علوم و فناوری برای پایش و ارزیابی پیشرفت علمی کشور در قیاس بین المللی باشد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی تلاش می‌کند در چارچوب سیاست هایش، نسل‌های جوان، نخبگان، محققان و دانش پژوهان قادر باشند با برخورداری از حمایت‌های این ستاد با طراحی و تولید محصولات خلاق و فناورانه در حوزه‌های علوم شناختی و علوم اعصاب، راهکار‌های مناسب و موثر برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها را ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته