دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 08:42

ماهگرد هشتم تهران

ماهگرد هشتم تهران
هشتمین رویداد «ماهگرد» با هدف ترویج دانش اخترشناسی و بررسی مهم‌ترین رویدادهای نجومی ماه چهارشنبه ۶ تیر از ساعت ١٨ تا ٢٠ در سالن آسمان‌نمای گنبد مینا در پارک آب و آتش تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 918978

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتمین رویداد «ماهگرد» با هدف ترویج دانش اخترشناسی و بررسی مهم‌ترین رویدادهای نجومی ماه، تعامل و اشتراک‌گذاری اطلاعات و توانایی‌های منجمان آماتور و علاقه‌مندان به نجوم و ایجاد بستری حضوری برای گفت‌وگو در زمینه نجوم میان شرکت‌کنندگان، چهارشنبه ۶ تیر از ساعت ١٨ تا ٢٠ در سالن آسمان‌نمای گنبد مینا در پارک آب و آتش تهران برگزار می‌شود.

"حرف اول و آخر" این نشست به همراه سیما قاسمی و زینب معصومی، مختص کودکان علاقه‌مند به نجوم بوده و راه‌های ورود به این عرصه از سنین کم را بررسی می‌کنند. 
سخنرانی اصلی این برنامه با موضوع "خورشید" توسط رضا رضایی ارائه می‌شود. در این بخش چرخه حیات خورشید، شرایط رصدی و نکات کمتر شنیده شده درباره این ستاره مورد بحث قرار می‌گیرد. 
هانیه کیایی در آیتم «پهلوانان نمی‌میرند ٢» ادامه روایت اسطوره ماهگرد هفتم را نقل می پ‌کند.  امین جمشیدی در بخش مندلیف کیهان سخنرانی خواهد داشت. 
در ادامه رویداد ماهگرد، در آیتم «بدر تا بدر»صدرا زاغیان و هانیه الماسی به بررسی پدیده‌های رصدی آسمان در یک ماه پیش رو می‌پردازند.

گفتنی است رویداد ماهگرد را انجمن علمی دانشجویی نجوم دانشگاه الزهرا با همکاری مجله نجوم و آسمان‌نمای گنبد مینا، هر ماه در نزدیک‌ترین شب به ماه بدر (نزدیک‌ترین چهارشنبه به شب چهاردهم ماه قمری) با موضوعاتی متنوع برای علاقه‌مندان به نجوم در آسمان‌نمای گنبد مینا، واقع در پارک آب و آتش تهران برگزار می‌کند.

ماهگرد هشتم تهران

انتهای پیام/

برچسب ها: نجوم و فضا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته