دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ساعتی دیگر؛

موشک الکترون برای پنجاهمین‌بار به مدار می‌رود

موشک الکترون برای پنجاهمین‌بار به مدار می‌رود
شرکت فضایی راکت‌لب امشب برای پنجاهمین‌بار موشک الکترون را به مدار زمین می‌فرستد و بدین‌ترتیب ۵ ماهواره منظومه اینترنت اشیا در جو بالای زمین مستقر می‌شوند.
کد خبر : 918163

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، راکت‌لب، شرکت هوافضای نوظهور نیوزلندی، امشب در پنجاهمین پرتاب خود، موشک الکترون را به فضا پرتاب می‌کند؛ این پرتاب که قرار است در سایت پرتاب این شرکت در نیوزلند انجام شود، ۵ ماهواره کوچک را برای شرکت فرانسوی کینز که فعال در صنعت اینترنت اشیا است، به مدار زمین برساند.

پنجاهمین پرتاب الکترون نقطه عطفی مهم برای راکت لب محسوب می‌شود. این شرکت که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، به سرعت به یکی از مهره‌های اصلی پیشرو در صنعت پرتاب ماهواره‌های کوچک تبدیل و به دلیل موشک‌های ارزان‌قیمت و قابل اعتماد خود شناخته شده است و تاکنون بیش از ۱۵۰ ماهواره را با موفقیت به فضا پرتاب کرده است.

موفقیت این پرتاب همچنین نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه راکت لب در بازیافت موشک است که یک گام مهم در جهت کاهش هزینه‌های پرتاب و افزایش پایداری عملیات آن است.

راکت لب قصد دارد در آینده به پرتاب‌های ماهانه از خاک آمریکا دست یابد. این شرکت همچنین در حال توسعه موشک‌های جدیدی با ظرفیت بیشتر است که می‌تواند ماهواره‌های بزرگتر را به مدار بالاتر حمل کند. راکت‌لب با ارائه خدمات پرتاب قابل اعتماد و ارزان‌قیمت، به دنبال تسهیل دسترسی به فضا برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف است.

این عملیات برای ساعت ۲:۱۳ بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی، برابر با ۲۱:۴۳ دقیقه امشب، پنج‌شنبه به وقت تهران تنظیم شده و علاقه‌مندان می‌توانند آن را به صورت زنده از طریق وبسایت شرکت راکت‌لب تماشا کنند.

شرکت فضایی راکت‌لب تصمیم دارد، آغاز پوشش زنده این پرتاب را از ۳۰ دقیقه قبل از پرواز آغاز کند. 

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این پنج ماهواره در مدار پایین زمین، ۳۹۵ مایل (۶۳۵ کیلومتر) بالاتر از زمین مستقر می‌شوند و نخستین بخش از منظومه ۲۵ ماهواره‌ای اینترنت اشیاء شرکت فرانسوی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته