دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پروژه فیبر نوری شهر‌های بهارستان، مجلسی و سفید دشت افتتاح شد

پروژه فیبر نوری شهر‌های بهارستان، مجلسی و سفید دشت افتتاح شد
معاون وزیر ارتباطات، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهرهای بهارستان، مجلسی و سفید دشت را در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری افتتاح کرد.
کد خبر : 917600

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز (دوشنبه) همزمان با عید سعید قربان در مراسم‌هایی جداگانه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر‌های مجلسی و بهارستان در استان اصفهان و سفید دشت در استان چهارمحال بختیاری با حضور علی اصغر انصاری معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

ابتدا معاون وزیر ارتباطات با حضور در شهر بهارستان استان اصفهان و در حضور فرماندار اصفهان و شهردار بهارستان این پروژه را افتتاح کرد.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شهر بهارستان در مدت بیش از ۹ ماه با ۷۴ کیلومتر حفاری و داکت گذاری با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی توسط اپراتور فناپ اجرا شد و در این پروژه نزدیک به ۶۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

انصاری سپس به شهر مجلسی در استان اصفهان رفت و با حضور نماینده مردم شهر در مجلس، فرماندار، شهردار و اعضای شورای این شهر، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر مجلسی را افتتاح کرد.

در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر مجلس در بیش از ۱۰۰ روز با ۲۳ کیلومتر حفاری و داکت‌گذاری و با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی، ۱۱ هزار خانوار توسط اپراتور فناپ تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون وزیر ارتباطات سپس با حضور در سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های این شهر را افتتاح کرد.

در پروژه این شهر نیز در مدت حدود ۷ ماه با بیش از ۸ کیلومتر حفاری و داکت گذاری و با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی آسیاتک، ۱۵۰۰ خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

هم اکنون با پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها نزدیک به ۸ میلیون خانوار در شهر‌های سراسر کشور تحت پوشش قرار گرفته است و این میزان تا پایان سال به ۱۴ میلیون پوشش می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته