دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساخت دستگاهی برای انتقال داده در صنعت برق

ساخت دستگاهی برای انتقال داده در صنعت برق
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان داخلی، موفق به ساخت دستگاه PLC برای صنعت برق کشور شدند.
کد خبر : 916129

امیر حسین راسخ، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ساخت آخرین محصول این شرکت گفت: دستگاه PLC یا Power line carrier دستگاهی است که سیگنال‌های مخابراتی را از یک پست یا نیروگاه توسط خطوط فشار قوی ارسال کرده و در پست یا نیروگاه دیگر دریافت می‌کنند. 

راسخ درباره کارکرد این دستگاه توضیح داد: دستگاه PLC در واقع فناوری برای ایجاد ارتباط از طریق شبکه‌های برق است؛ به واسطه آن جریان‌های فرکانس رادیویی پـایین از طریـق رسـانا‌های فلزی، منتشر مـی‌شـود.

وی درباره وضعیت تولید داخلی این محصول خاطرنشان کرد: تنها تولیدکننده دستگاه PLC در داخل کشور هستیم و در حال حاضر تمام تأییدیه های لازم برای این محصول را دریافت کرده‌ایم. این دستگاه چندین سال است که در دنیا تولید می‌شود و توانسته ایم با کمک متخصصان شرکت دستگاه PLC را بومی سازی کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: مواد داخلی این دستگاه قطعات اولیه الکترونیکی است که از خارج وارد می‌کنیم و در داخل کشور این قطعات را مونتاژ کرده و فرآیند راه اندازی را انجام می‌دهیم.

راسخ با اشاره به اینکه در حال حاضر این دستگاه تولید می‌شود، افزود: مزیت این محصول نسبت به نمونه خارجی آن ارزانتر بودن و پشتیبانی و خدمات پس از فروش ۲۴ ساعته است؛ همچنین به دلیل تحریم‌ها این دستگاه را نمی‌توان از خارج کشور خریداری کرد و نمونه داخلی این محصول در دسترس است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره صنعت مخاطب این دستگاه عنوان کرد: انحصارا صنعت برق مخاطب این دستگاه است و استقبال برای تهیه این محصول مناسب بوده است و توانسته انتظارات را برآورده کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته