دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گردشگران فضایی امروز به مدار زمین می‌روند

گردشگران فضایی امروز به مدار زمین می‌روند
هفتمین ماموریت تجاری فضایی ویرجین‌گلکتیک و دومین ماموریت این شرکت در سال جاری میلادی امروز اجرا می‌شود.
کد خبر : 915867

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت فضایی ویرجین گلکتیک قصد دارد هفتمین سفر فضایی خود را امروز عصر هشتم ژوئن به پرواز درآورد.

این پرواز یک سفر زیر مداری به نام «گلکتیک ۰۷» (Galactic ۰۷) و دومین پرواز فضایی ویرجین گلکتیک در سال جاری است که پس از ماموریت «گلکتیک ۰۶» در ۲۶ ژانویه انجام می‌شود و دوازدهمین پرواز کلی آن تا به امروز محسوب می‌شود.

پنجره پرتاب این ماموریت در ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت شرقی، ساعت ۱۴۳۰ به وقت گرینویچ) باز می‌شود و از بندر فضایی آمریکا در جنوب غربی نیومکزیکو به مدار زمین می‌رود.

خدمه هفتمین سفر فضایی تجاری یک فضانورد از آژانس فضایی ترکیه به عنوان همراه و راهنما به همراه سه فضانورد خصوصی دیگر است؛ ویرجین گلکتیک معمولاً هویت فضانوردان تجاریرا فاش نمی‌کند، اما در بیانیه‌ای که به اشتراک گذاشت اعلام کرد مسافران ماموریت «گلکتیک ۰۷» از کالیفرنیا، نیویورک و ایتالیا هستند.

این دومین ماموریت این شرکت فضایی در سال جادی میلادی است؛ این شرکت در پروازی که ابتدای سال نو میلادی صورت گرفت نخستین زن اوکراینی را به زیر مدار زمین رساند.

بلیط این پرواز‌ها که کاملاً سرمایه‌گذاری است، ۴۵۰ هزار دلار فروخته می‌شود. مسافران فضاپیمای ویرجین گلکتیک چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند و منظره منحصربفردی از زمین را تماشا می‌کنند.

ویرجین گلکتیک از یک سیستم پرتاب هوایی استفاده می‌کند که از دو وسیله نقلیه شامل یک هواپیمای حامل به نام «وی‌ام‌اس اوه» (VMS Eve) و یک فضاپیمای زیر مداری به نام «وی‌اس‌اس یونیتی» (VSS Unity) تشکیل شده اشت.

این پرواز نشان از یک مرحله مهم در تلاش‌های این شرکت به منظور به ثمر رساندن سفر‌های فضایی تجاری برای عموم مردم است. به گفته مقامات ویرجین گلکتیک این پرواز برنامه ریزی شده است تا برای علاقه‌مندان به فضا و نجوم فرصتی فراهم کند تا تجربه فضایی منحصر به فرد را از نزدیک تجربه کنند.

با پیشرفت‌های اخیر در فناوری و نجوم، شرکت پ‌های فضایی مانند ویرجین گلکتیک امکاناتی را برای فراهم آوردن سفر‌های فضایی تجاری به همه مردم ارائه می‌دهند. این اقدام نشان از تغییرات بزرگی است که در حوزه ماموریت‌های فضایی و فضاپیما‌ها و فضاپرواز‌ها رخ داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته