دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 16:58

بازدید مجازی از موزۀ تاریخ طبیعی!

بازدید مجازی از موزۀ تاریخ طبیعی!
این تور مجازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای افراد در هر سن و با هر پیشینه‌ای دسترس‌پذیر است و آن را به منبع آموزشی ارزشمندی برای دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان و هر کسی که به دنیای طبیعی علاقه‌مند است تبدیل می‌کند.
کد خبر : 915421

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، موزۀ تاریخ طبیعی یکی از مشهورترین اماکنی است که شگفتی‌های دنیای طبیعی را به نمایش می‌گذارد. این موزه بخشی از مؤسسۀ بزرگ «اسمیتسونیان» است و در آن طیف وسیعی از نمونه‌های تاریخی و باستان‌شناسی از دایناسورها گرفته تا سنگ‌های گران‌بها و... را در خود جای داده است.

این موزه به طور رسمی در 1910 تأسیس شد؛ بااین‌حال جرقه‌های اولیۀ راه‌اندازی آن به اواسط قرن نوزدهم بازمی‌گردد. موزۀ مزبور در طول همۀ این سال‌ها به یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان تبدیل شده و سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

قسمت‌های مختلف موزه

یکی از مهم‌ترین نمونه‌های موجود در موزۀ ملی تاریخ طبیعی، مجموعۀ فسیل‌های دایناسورهاست. این موجودات منقرض‌شده توجه بازدیدکنندگان پیر و جوان را به خود جلب کرده و گذشته دور سیاره‌مان را به تصویر می‌کشد. در سالن جذاب دایناسورهای موزه، در کنار اسکلت‌ها، نمایشگاه‌های تعاملی نیز وجود دارد.

موزه علاوه بر دایناسورها، مجموعۀ گسترده‌ای از نمونه‌های گیاه‌شناسی را نیز در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند انواع گیاهان جهان را مشاهده کنند و از اهمیت تنوع زیستی در حفظ محیط‌زیستمان آگاه شوند.

یکی دیگر از جنبه‌های جذاب موزۀ ملی تاریخ طبیعی مجموعۀ حشرات آن است. این موزه دارای مجموعۀ متنوعی از حشرات است، از پروانه‌های رنگارنگ گرفته تا سوسک‌های پیچیده. بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد نقش حیاتی حشرات در زیست‌بوم‌ها بیاموزند و درک و شناخت جدیدی از این موجودات کوچک اما نیرومند به دست آورند.

بازدید مجازی از موزۀ تاریخ طبیعی!

یکی از سمبلیک‌ترین بخش‌های موزه نمایشگاه الماس امید (Hope Diamond) است؛ سنگ قیمتی مشهوری که داستانی قابل توجه در مورد گذشته‌اش وجود دارد. بازدیدکنندگان عموماً فرصت دیدن این الماس آبی خیره‌کننده را از دست نمی‌دهند و از زیبایی آن شگفت‌زده شده و از طریق نمایشگرهای تعاملی نسبت به تاریخچه آن آگاه می‌شوند.

موزۀ ملی تاریخ طبیعی مکانی نیست که بازدیدکنندگان فقط در آنجا قدم بزنند، بلکه مجموعه‌ای از برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی نیز برای هر سنی فراهم شده است. برای مثال در این موزه برای علاقه‌مندان امکانات انجام تحقیقات فراهم شده است. محققان می‌توانند برای مطالعه و تحلیل به مجموعه‌های گسترده‌تر موزه نیز دسترسی داشته باشند. همچنین در این موزه برنامه‌های آموزشی در رابطه با حفاظت از سیارۀ زمین برای نسل‌های آینده ارائه می‌شود.

درمجموع، موزۀ ملی تاریخ طبیعی برای بازدیدکنندگانش گنجینه‌ای از دانش و منبع الهام است. چه کودکی کنجکاو باشید و چه دانشمندی باتجربه، همه در این مؤسسۀ نمادین، چیزی برای کشف و شناخت خواهند یافت.

تور مجازی

ضمناً موزۀ ملی تاریخ طبیعی یک تور مجازی هم دارد که به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد از هر کجای دنیا، از آن دیدن کنند. این تور مجازی (بدون نیاز به بازدید از مکان فیزیکی) فرصت بی‌نظیری برای بازدید از موزه و آشنایی با شگفتی‌های تاریخ طبیعی را فراهم می‌کند.

وقتی تور مجازی موزۀ ملی تاریخ طبیعی را آغاز می‌کنید، با یک ماکت دیجیتالی از ورودی موزه روبه‌رو می‌شوید. از اینجا، می‌توانید در سالن‌ها و گالری‌های مختلفی گردش کنید که هرکدام مملو از نمونه‌های جذابی از تنوع حیات روی زمین هستند.

یکی از نکات برجسته این تور مجازی، بازدید از نمایشگاه دایناسورها است که می‌توانید از نزدیک با ماکت‌هایی در اندازه واقعی این موجودات کهن روبه‌رو شوید. با گردش در این نمایشگاه، با گونه‌های مختلف دایناسورهایی که زمانی در زمین پرسه می‌زدند، رفتارهای آنها و محیطی که در آن زندگی می‌کردند، آشنا خواهید شد.

بعد از نمایشگاه دایناسورها، می‌توانید از سالن تنوع زیستی دیدن کنید که تنوعی باورنکردنی از اشکال حیات موجود در سیاره‌مان را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه از موجودات میکروسکوپی گرفته تا درختان سر به فلک کشیده، اهمیت حفظ تنوع زیستی و حفاظت از دنیای طبیعی ما را برجسته می‌سازند.

بازدید مجازی از موزۀ تاریخ طبیعی!

این تور مجازی شامل نمایشگاه اقیانوس نیز می‌شود، جایی که می‌توانید در اعماق دریا شیرجه بزنید و حیات دریایی ساکن در اقیانوس‌ها را کشف کنید! در این سالن صخره‌های مرجانی رنگارنگ، نهنگ‌های باشکوه و زیست‌بوم‌های متکثر زیر امواج دریاها به نمایش گذاشته می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در تور مجازی تالار مواد معدنی است. در آنجا از تنوع مواد معدنی زمین، بلورهای درخشان و سنگ‌های قیمتی خیره‌کننده، شگفت‌زده شده می‌شوید. همچنین خواص و کاربرد این موارد معدنی در صنایع مختلف آورده شده است.

در این تور مجازی امکانات تعاملی در نظر گرفته شده که به شما امکان می‌دهد به شیوه‌ای عملی با نمایشگاه‌ها درگیر شوید. برای مثال می‌توانید روی جزئیات خاصی از یک فسیل تمرکز کنید، ویدئوهایی را تماشا کنید که مفاهیم علمی را توضیح می‌دهند، یا حتی در آزمون‌های مجازی شرکت کنید تا دانش خود را به بوتۀ آزمایش بگذارید.

تور مجازی موزۀ ملی تاریخ طبیعی علاوه بر گردش در نمایشگاه‌ها، امکانات پژوهشی نیز ارائه می‌کند. می‌توانید در مورد کارهای مهمی که در پشت پرده برای مطالعه و محافظت از دنیای طبیعی انجام می‌شود، از حفاظت از حیات‌وحش گرفته تا تحقیقات آب‌وهوا مطلع شوید.

این تور مجازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای افراد در هر سن و با هر پیشینه‌ای دسترس‌پذیر است و آن را به منبع آموزشی ارزشمندی برای دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان و هر کسی که به دنیای طبیعی علاقه‌مند است تبدیل می‌کند.

می‌توانید از لینک زیر به این تور مجازی بپیوندید:

https://naturalhistory2.si.edu/vt3/NMNH/z_tour-022.html

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته