دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط چین؛

ماهواره ارتباطی پاکستان به مدار رفت

ماهواره ارتباطی پاکستان به مدار رفت
چین ماهواره ارتباطی پاکستان را به منظور ارائه طیف وسیعی از خدمات ارتباطی با موفقیت به مدار پرتاب کرد.
کد خبر : 914579

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین با موفقیت ماهواره ارتباطی چندمنظوره پاکستان را با استفاده از موشک حامل لانگ‌مارچ از مرکز پرتاب ماهواره شچیانگ به مدار فرستاد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، این ماهواره با موفقیت در مدار از پیش تعیین شده خود قرار گرفته است. ماموریت مذکور ۵۲۴مین پرواز از سری موشک‌های حامل لانگ مارچ را رقم زد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد این ماهواره مجهز به فناوری ارتباطاتی پیشرفته است که حضور پاکستان را در مدار زمین تقویت می‌کند.

در این بیانیه آمده است ماهواره مخابراتی "پاک ست ام. ام.۱" با در نظر گرفتن نیاز‌های روزافزون کشور در بخش ارتباطات طراحی شده و نقش محوری و مهمی در ارتقای اجتماعی - اقتصادی کشور و همچنین هموار شدن مسیر رسیدن به پاکستان دیجیتال را دارد.

ماهواره مذکور که طراحی مشترک شرکت صنعت دیوار بزرگ چین و کمیسیون تحقیقات فضایی و جوی پاکستان است برای ارائه طیف وسیعی از خدمات ارتباطی از جمله اینترنت پهن باند توسعه یافته است.

این پرتاب سومین پروژه همکاری کامل ماهواره‌ای بین دو نهاد پس از پرتاب ماهواره ارتباطی در سال ۲۰۱۱ و ماهواره سنجش از دور در سال ۲۰۱۸ اشت.

به گفته منابع، ماهواره جدید پاکستان برای ارتباطات تلویزیونی و رادیویی در نیز کاربرد دارد و بهبود در ارتباطات تلویزیونی، اینترنت و تلفن همراه در پاکستان و امکان ارائه خدمات بهتر و پیشرفته‌تر به مردم این کشور را فراهم می‌کند.

این موفقیت نشان دهنده همکاری نزدیک بین چین و پاکستان در زمینه صنعت فضایی است. هر دو کشور به دنبال توسعه و بهبود فناوری‌های فضایی و ارتباطاتی خود هستند و این پرتاب نشان می‌دهد که همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه می‌تواند با موفقیت همراهباشد و پیشرفت‌های بزرگی را به ارمغان آورد.

چین نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در فناوری‌های فضایی و ارتباطاتی به توسعه ماهواره‌ها اهمیت زیادی می‌دهد و همواره به دنبال بهبود و گسترش این فناوری‌ها در ابعاد مختلف است. پرتاب ماهواره پاکستانی نیز نشان از تلاش مشترک هر دو کشور برای پیشبرد تکنولوژی‌های فضایی و ارتباطاتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته