دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین پرتاب موشک هندی برای چهارمین بار لغو شد

نخستین پرتاب موشک هندی برای چهارمین بار لغو شد
استارت‌آپ فضایی هند نخستین پرتاب موشک خود را برای چهارمین بار لغو و اجرای این عملیات را به زمان دیگری موکول کرد.
کد خبر : 914040

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز،  پرتاب دومین موشک شرکت خصوصی هند برای چهارمین بار به دلیل مشکلات فنی لغو شد.

این موشک که متعلق به یک استارت‌آپ به نام «اگنیبان کاسموس» است، یک وسیله نقلیه پرتاب ۲ مرحله‌ای قابل تنظیم است که می‌تواند تا ۳۰۰ کیلوگرم بار را در مدار ۷۰۰ کیلومتری قرار دهد. براساس گزارش‌های منتشر شده، پرواز آزمایشی این موشک امروز و چند دقیقه قبل از اجرای عملیات لغو شد.

این موشک که سوخت آن از ترکیبی از گاز و سوخت مایع تامین می‌شود، پیش از این سه بار به دلیل مشکلات فنی متوقف شده بود؛ در یکی از این موارد، عملیات پرتاب تنها ۹۰ ثانیه قبل از اجرا لغو شد.

نخستین پرتاب دومین موشک شرکت خصوصی هند که برای ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح امروز(۰۰۱۵ به وقت گرینویچ) برنامه‌ریزی شده بود، کمتر از شش دقیقه قبل از بلند شدن به دلیل نقص فنی در فعالیت‌های مرتبط با شمارش معکوس به تعویق افتاد و پس از آن، مقامات زمان جدیدی را برای پرواز تعیین کردند. با این حال، تنها پنج ثانیه قبل از بلند شدن، پرتاب "به طور موقت برای بررسی عملکرد جرقه موشک" متوقف و سپس به طور کلی لغو شد.

انتظار می‌رفت این ماموریت دو دقیقه طول بکشد و موتور «نیمه برودتی» جدید و قطعات پرینت سه بعدی را آزمایش کند و اگر موفقیت آمیز اجرا می‌شد، یک گام بلند برای پیشرفت فناوری در هند  به شمار می‌آمد.

 استارت‌آپ مذکور قصد دارد با این پرتاب اولیه، به ارزیابی قابلیت‌های خود در زمینه اجرای ماموریت‌های فضایی بپردازد و تجربه مورد نیاز برای پروژه‌های آینده جمع‌آوری کند.

شکست‌های متعدد در پرتاب موشک، نشان از چالش‌های بزرگ حضور در صنعت فضایی و تاکید بر اهمیت تلاش و توجه بسیار زیاد دارد، اگرچه شرکت مذکور این تاخیر را به عنوان یک فرصت برای بهبود عملکرد و افزایش کیفیت خدمات خود و لازمه انجام ماموریت‌های فضایی پرچمدار در آینده می‌داند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته