دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک رویداد؛

کسب‌وکارهای آینده بررسی شد

کسب‌وکارهای آینده بررسی شد
رویداد فریلنسری با محوریت توسعه اقتصاد دیجیتال در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد و در آن کسب‌وکارهای آینده مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 913958

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا، مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ امروز در رویداد فریلنسری با محوریت توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده که در‌محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد گفت: در گذشته مشاغل و کسب کارهایی بوده که اکنون وجود ندارد و در عین حال مشاغلی وجود دارد که در گذشته نبوده است.
به گفته وی، ادبیات کسب و کار متفاوت شده که حتما در آینده با مشاغل جدید روبرو می شویم.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: در این راستا لازم است که برای ورود به محیط کسب و کار از مهارت کافی برخوردار باشیم و توانمندسازی در این حوزه مهم است.
درادامه طاها ذی‌قیمت مسئول کارگروه رصد ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: اینترنت تحولات عظیم و پارادایم هایی در زندگی بشر به وجود آورده است. در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۳۵ درصد جمعیت شاغل در جهان آزادکار بودند و پیش‌بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۸۰ درصد جمعیت دنیا دورکار باشند.
ذی‌قیمت گفت: اگر بخواهیم به توسعه اشتغال کمک کنیم باید بستر بسط آزادکاری را افزایش دهیم.
همچنین سهیل دادخواه رئیس بنیاد توسعه کسب و کار دانشگاه علم و فرهنگ گفت: باید بتوانیم در حوزه کارآفرینی دانشجویی، مدل های کسب و کاری جدیدی را تعریف کنیم به همین دلیل این همایش را برگزار کردیم.

این آینده‌پژوه ادامه داد: برای ورود به مقوله آزادکاری یا فریلنسری لازم است از مهارت کافی برخوردار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته