دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نرم‌افزار کارتخوان دانش‌بنیان ایرانی، واسطه‌ای هوشمند بین سوئیچ‌ها

نرم‌افزار کارتخوان دانش‌بنیان ایرانی، واسطه‌ای هوشمند بین سوئیچ‌ها
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان داخلی با تولید نرم‌افزار کارتخوان به تسهیل تراکنش‌های مالی و رونق کسب‌وکار‌های ایرانی، کمک کرده‌اند.
کد خبر : 913743

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری  آنا، محمد مقیسه، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه آی‌تی درباره محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: محصولی که موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان برای آن شده‌ایم، نرم‌افزار کارتخوان است که به عنوان واسطی بین سوئیچ‌ شاپرک، سوئیچ‌ بانک و سوئیچ‌ psd عمل می‌کند. این محصول را برای تسویه‌های مالی و مدیریت داده‌های مالی که از طریق سوئیچ‌ منتقل می‌شوند، طراحی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکز ما بر روی تولید نرم‌افزار کارتخوان است. در مراحل بعدی، قصد داریم با تولید بدنه کارتخوان در داخل کشور، وابستگی خود به واردات را کاهش دهیمدر نهایت، هدف ما تولید برد کارتخوان نیز در داخل کشور است تا به طور کامل از واردات این قطعه بی‌نیاز شویم.

مقیسه افزود: تلاش کرده‌ایم با نوآوری در بخش نرم‌افزار کارتخوان، سرعت و انتقال داده‌ها و عملکرد آن را به طور قابل توجهی ارتقا دهیم. این امر باعث شده است که محصول ما در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار، تفاوت چشمگیری داشته باشد. به این دلیل که هر چه محصول بهینه‌تر باشد، عملکرد آن نیز مطلوب‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در بخش سخت‌افزار کارتخوان، تغییراتی در قسمت کیبورد و محل کشیدن کارت اعمال کرده‌ایم. در قسمت کیبورد، به جای قطعات ذغالی از مش‌های فلزی و مسی استفاده کرده‌ایم و در محل کشیدن کارت، از جنسی با سختی بالا استفاده شده است تا عمر مفید این قسمت را افزایش دهیمما بر این باوریم که با نوآوری و تولید محصولات باکیفیت، می‌توانیم سهم قابل توجهی در بازار پرداخت الکترونیک کشور داشته باشیم و به رونق کسب و کارهای ایرانی کمک کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مطرح کرد: در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما مفتخریم که بگوییم بزرگترین دستاورد مجموعه ما، تولید نرم‌افزار کارتخوان و ارائه خدمات به‌صورت گسترده در سراسر کشور استما با ارائه کارتخوان به دستفروشان، کسبه و حتی افراد ساکن در مناطق محروم که دسترسی به خدمات بانکی ندارند، این امکان را برای آنها فراهم می‌کنیم که به‌صورت امانی یا فروشی از بهترین کارتخوان‌ها و خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته بهره‌مند شوند.

مقیسه تاکید کرد: این دستاورد برای ما از آن جهت ارزشمند است که نقشی اساسی در تسهیل تراکنش‌های مالی و رونق کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در سراسر کشور ایفا می‌کند.

وی درباره رقم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۳۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز ۱۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته