دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

«رادار بازی» چطور مشکلات گیمر‌ها را حل کرد؟

«رادار بازی» چطور مشکلات گیمر‌ها را حل کرد؟
یکی از مشکلاتی که گیمر‌های کشورمان همواره با آن روبرو بودند سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها به همراه پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بوده که سرویس «رادار بازی» توانست این مشکل را برطرف کند.
کد خبر : 912723

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یکی از مشکلاتی که گیمر‌های کشورمان همواره با آن روبرو هستند سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها به همراه پینگ یا زمان تأخیر بالای بازی آنلاین بود که با افزایش اختلالات اینترنت این مشکل دو چندان می‌شد‌ و در نهایت اختلال و تجربه کاربری نامناسب را به‌دنبال داشت. از این رو وزارت ارتباطات با کمک بخش خصوصی و ارائه خدمتی ویژه برای گیمر‌ها (Radar.game) تلاش کرد تجربه کاربری آنها را بهبود دهد و مشکل بازی‌های تحریمی را حل کند. وزارت ارتباطات به این شرط با مؤسسین این سرویس همکاری کرد که بازی را در رادار رایگان ارائه دهند و سرور و پورت و... نیز در شرکت ارتباطات زیرساخت تأمین شد.

رادار بازی چیست؟

«رادار بازی» یا «رادار گیم» فایل‌های مربوط به برخی از بازی‌ها را از‌طریق سرور‌های داخل کشور در‌ اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با سرعت بیشتر و هزینه‌ی کمتر بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. این اتفاق از‌ طریق انتقال سی‌دی‌ان‌های (CDN‌) این بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه‌ کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرور‌های بازی و طراحی ابزار‌های خاص صورت گرفت. کاربرد دیگر رادار بازی این است که شبکه توزیع محتوا را داخلی کرده تا گیمر‌ها بتوانند با سرعت بیشتری این بازی‌ها را دریافت و به روز رسانی کنند و روزانه بازی‌های پرطرفدار در حال اضافه‌شدن به رادار هستند.

این سرویس برای نخستین بار در ایران ارائه شد و سرویس‌هایی برای کاهش پینگ، (DNS) رفع تحریم و…ارائه کرد، در کشور سرویس‌های بازی که به گیمر‌ها حرفه‌ای آنلاین توجه کند کم است و اکثراً به سراغ بازی‌های آنلاین یا پرمخاطب می‌روند از آنجا که اکثر گیم‌ها ما را تحریم کرده‌اند و به ایران سرویس نمی‌دهند، از این رو رادار گیم سی‌دی‌ان مادر را به ایران آورده و با تکنولوژی فنی بازی‌ها را روی سرویس قرار داده است. این سرویس محتوای بازی‌ها را از طریق سی‌دی‌ان خود به کاربر نشان می‌دهد و از آنجایی که سی‌دی‌ان آن در ایران قرار دارد، کاربر ایرانی با سرعت و با پینگ مناسب به محتوا دست پیدا می‌کند. در صفحه اول سایت، برای هربازی گزینه «تست کیفیت» وجود دارد که شما با زدن آن می‌توانید پینگ و سرعت بازی را تست کنید.

                       رادار گیم

۱۴میلیون کاربر رادار بازی 

محتوای بازی‌های رادار گیم مورد تأیید وزارت ارشاد بوده و درآمد این سرویس از فروش ترافیک بازی‌ها به اپراتورهاست؛ از سوی دیگر کاربران اگر بازی درخواستی داشته باشند می‌توانند آن را در سامانه سایت ثبت تا به لیست اضافه شود. با کمک این سرویس، دسترسی به بازی‌های تحریمی ممکن شده و نیازی به استفاده از فیلترشکن نیست.

در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیون نفر در حال استفاده از سرویس «رادار بازی» هستند و عموماً نیز از این سرویس رضایت دارند. موضوعی که مطرح می‌شود این است که عده‌ای بر این نظر بودند که سرویس رادار بازی به عنوان یک بدافزار شناسایی می‌شود، درحالی که این ادعا نادرست بوده، زیرا بحث بدافزار شناخته شدن به استاندار‌های مختلف آنتی ویروس‌های ویندوزی باز می‌گردد که در حال حاضر مشکلی ندارد و در مارکت‌های داخلی و خارجی تأیید شده است.

از زمان راه‌اندازی سرویس «رادار بازی» زمان تاخیر بازی‌ها ۵۰ میلی‌ثانیه کاهش یافته و قرار است کمتر شود

از زمان راه‌اندازی این خدمت زمان تأخیر بازی‌ها ۵۰ میلی‌ثانیه کاهش یافته و قرار است این تأخیرهای آزاردهنده در آینده کمتر و کمتر شود. تا کنون بیش از ۱۰۰ بازی رایانه‌ای داخلی و خارجی در این سرویس در دسترس هستند که هر روز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

مزیت رادار بازی نسبت به سایر رقبا چیست؟

سایت رادار بازی می‌تواند تبدیل به مرجعی شود تا کاربر‌ها کیفیت اینترنت خود هنگام بازی آنلاین را بسنجند. در حال حاضر صرفاً پینگ سرور بازی، کیفیت سی‌دی‌ان و پکت لاس در دسترس است، اما قرار است در آینده امکانات ویژه دیگری همچون تعداد پلیر نیز به آن اضافه شوند. از سوی دیگر  دی‌ان‌اس (DNS) روی شبکه کشور بالا و امن بوده و به هیچ وجه متحمل حمله‌های آنلاین نخواهد شد. همچنین در این سایت می‌توانید پینگ برخی از بازی‌های مورد نظر را گرفته و علاوه بر اشتراک گذاشتن آن با دوستان خود، مشاهده کنید که کدام اپراتور بهترین کیفیت را ارائه می‌کند.

از طرف دیگر سرویس کاهش پینگ و رفع اختلال در قالب یک اپلیکیشن موبایل و کامپیوتر است و کار سرویس‌های کاهش پینگ را کامل‌تر کرده و مسیریابی بهتر تا گیم سرورها را به صورت کاملا رایگان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته