دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۶۱)؛

آمریکا برای کاهش کشتار در مدارس دست به دامن هوش مصنوعی شد

آمریکا برای کاهش کشتار در مدارس دست به دامن هوش مصنوعی شد
آمریکا برای کاهش حملات مسلحانه به مدارس و کشتار دانش‌آموزان دست به دامن هوش مصنوعی شد.
کد خبر : 911286

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، استفاده از اسلحه گرم و کشتار دانش‌آموزان در مدارس آمریکا به یک چالش جدی تبدیل شده است. اکنون «زیرو آیز» (ZeroEyes)، یک شرکت مستقر در آمریکاست که توسط کهنه سربازان ارتش این کشور تأسیس شده است، از فناوری هوش مصنوعی برای توسعه سیستم‌های دوربین‌های نظارتی استفاده کرده است. این فناوری می‌تواند اسلحه‌های گرم را در آن واحد شناسایی کند.

قانونگذاران و مقامات به مدارسی در کانزاس پیشنهاد می‌کنند که از فناوری نظارتی دوربین هوش مصنوعی برای شناسایی سلاح گرم در محوطه مدرسه استفاده کنند تا اقدامات امنیتی را افزایش دهند.

آسوشیتد پرس گزارش داد که کانزاس به‌زودی می‌تواند تا سقف ۵ میلیون دلار کمک مالی به مدارس برای تجهیز دوربین‌های نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه دهد. با این حال، فرماندار لورا کلی کانزاس هنوز این هزینه‌ها را تایید نکرده است و ممکن است آکادمی‌ها مجبور باشند شرایط خاصی را برآورده کنند.

استفاده از هوش مصنوعی به عنوان فناوری ضد تروریسم

نرم‌افزار هوش مصنوعی باید به‌عنوان فناوری ضد تروریسم، مطابق با استاندارد‌های خاص صنعت امنیتی، در دست‌کم ۳۰ ایالت مورد استفاده قرار گیرد و قادر به شناسایی «سه طبقه‌بندی گسترده سلاح گرم با حداقل ۳۰۰ طبقه‌بندی فرعی» باشد.

این شرکت پس از مشاهده یک تیراندازی مرگبار در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در فلوریدا این فناوری را توسعه داد.

هنگامی که یک اسلحه شناسایی می‌شود، سیستم هوش مصنوعی هشداری را به یک مرکز عملیاتی ارسال می‌کند که توسط افسران سابق مجری قانون و کهنه سربازان ارتش کار می‌کند.

اگر تهدید تأیید شود، هشدار‌ها به مسئولان مدرسه و مقامات محلی ارسال می‌شود و آنها را قادر می‌سازد تا به تهدیدات احتمالی سریع واکنش نشان دهند و از خشونت جلوگیری کنند. هدف این است که تهدیدات بالقوه را قبل از تبدیل شدن به موقعیت‌های خطرناک رهگیری کنیم.

قانون برای اجرای تصمیم در مورد استفاده از این سیستم‌های دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی هنوز در انتظار فرمانداری کانزاس است.

این سند دو حادثه کلیدی از جمله تیراندازی‌های پرمخاطب را نشان می‌دهد که امنیت مدارس را به صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل کرده است و شرکت‌هایی در پایتخت ایالت‌ها، با موفقیت سیاست‌گذاران را متقاعد می‌کند که راه‌حل‌های خاص شرکتی خود را در قوانین ایالتی بنویسند.

شناسایی سلاح‌ اولویت مدارس آمریکا نیست

سال‌های اخیر شاهد افزایش شدید تیراندازی‌ها در مدارس آمریکا بوده‌ایم، به طوری که سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ همگی رکورد‌های جدیدی را به ثبت رساندند. طبق گزارش سی‌ان‌ان، حداقل ۸۲ حادثه در سال ۲۰۲۳ رخ داد، اما سال ۲۰۲۲ یکی از مرگبارترین سال‌ها با ۴۶ کشته بود.

با این حال، جیسون استودارد، مدیر ایمنی و امنیت مدارس مدارس عمومی شهرستان چارلز در مریلند، می‌گوید که در حال حاضر این مورد اولویت نیست.

استودارد گفت: تشخیص سلاح‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کاملاً فوق العاده است. اما احتمالاً این اولویتی نیست که ۹۵ درصد از مدارس آمریکا در حال حاضر به آن نیاز داشته باشند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته