دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رقیب اصلی چت جی‌پی‌تی جهانی شد

رقیب اصلی چت جی‌پی‌تی جهانی شد
چت‌بات «کلود» که مهم‌ترین رقیب چت جی‌پی‌تی اُپن‌ ای‌آی به شمار می‌آید از محدودیت منطقه‌ای خارج شد و کاربران در همه کشور‌های جهان می‌توانند از آن استفاده کنند.
کد خبر : 911265

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، استارت‌آپ هوش مصنوعی آنتروپیک (Anthropic) که توسط گوگل آلفابت و آمازون پشتیبانی می‌شود اعلام کرد که چت‌بات هوش مصنوعی خود به نام کلود (Claude) را امروز منتشر خواهد کرد.

چت‌بات «کلود» یک رقیب مستقیم برای چت جی‌پی‌تی اُپن ای آی و تحت حمایت مایکروسافت است که تنها دو ماه پس از راه‌اندازی به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید.

داریو آمودی (Dario Amodei)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران آنتروپیک، گفت: اکنون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از کلود برای انجام کار‌هایی مانند سرعت بخشیدن به فرآیند‌های علمی، بهبود خدمات مشتری یا اصلاح نوشته‌های خود استفاده می‌کنند. من مشتاقانه منتظرم ببینم مردم و مشاغل در سراسر اروپا با کلود چه خلق می‌کنند.

اوایل ماه جاری میلادی، شرکت آنتروپیک وارد رقابت مالی شد و نسخه‌ای از چت‌بات خود را با هدف جذب سرمایه از کسب و کار‌ها راه‌اندازی کرد. چت‌بات کلود قبلاً در تعداد محدودی از کشور‌ها به صورت آنلاین در دسترس بود و این اولین بار است که از طریق وب و آیفون در سراسر اتحادیه اروپا و همچنین تعداد انگشت شماری از کشور‌های غیر عضو در اتحادیه اروپا مانند سوئیس و ایسلند در دسترس قرار گرفته است.

مشتریان تجاری کلود در اروپا همچنین می‌توانند به طرح ویژه «کلود تیم» دسترسی داشته باشند که هزینه آن ۲۸ یورو (۳۰.۲۱ دلار) در ماه بدون مالیات بر ارزش افزوده است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته