دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1403 - 07:52
دایرة‌المعارف دانش‌بنیان‌ها ۸۷؛

چگونه می‌توانیم در خانه‌های خلاق ایرانی یک ایده را به محصول تبدیل کنیم؟

چگونه می‌توانیم در خانه‌های خلاق ایرانی یک ایده را به محصول تبدیل کنیم؟
تجاری‌سازی ایده در خانه‌های خلاق ایرانی دارای شامل مراحلی مانند طرح ایده، تیم‌یابی، ارائه مشاوره، جذب بازاریاب و سرمایه می شود.
کد خبر : 906928

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ «خانه خلاق» پلتفرمی برای استقرار و رشد شتاب‌دهنده‌های تخصصی، شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های صنایع فرهنگی، علوم انسانی، هنر و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز است. به بیان ساده، خانه خلاق مکانی فیزیکی یا مجازی است که از افراد و کارآفرینان خلاق پشتیبانی می‌کند تا مشاغل در کنار هم و با کمک یکدیگر رشد کنند.

این مراکز با ایجاد فضایی مناسب از کارآفرینان و سرمایه‌گذارهای نوپا در حوزه‌های گوناگون حمایت کرده و با ارائه خدمات مشاوره، آموزش و منابع مالی به کارآفرینان خلاق مسیر آن‌ها را هموار می‌کند.

بر همین اساس در این مراکز افراد می توانند علاوه بر شبکه سازی، ایده های جدیدی را اجرا کنند که در نهایت باعث توانمندسازی گروه های مختلف اجتماعی، تجاری سازی ایده ها و افزایش آگاهی در موضوعات مختلف می شود.

در همین راستا، یکی از پرسش‌های اصلی برای بسیاری از فناوران، جوانان و افراد خلاق در ایران این است که «چگونه می‌توانیم ایده‌ها و طرح‌های فناورانه خود را در خانه‌های خلاق به مرحله تجاری‌سازی برسانیم؟»

براساس اعلام ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق برای تکمیل زنجیره ایده تا محصول در خانه‌های خلاق و نوآوری، فردی که در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی ایده‌ای دارد، در خانه خلاق از مرحله ایده تا تولید محصول راهنمایی می‌‌شود.

راهنمایی‌ها به این صورت است که فرد پس از ورود به خانه خلاق، دارای همکار و تیم می‌شود و سپس می‌تواند با سرمایه‌گذار، بازاریاب و مشاورهای حاضر در این خانه‌ها ارتباط برقرار کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب