دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تأمین سرمایه «آیفون هوش مصنوعی» کلید خورد

تأمین سرمایه «آیفون هوش مصنوعی» کلید خورد
مدیرعامل اپن‌ ای‌آی و طراح سابق آیفون در جست‌وجوی تأمین سرمایه یک میلیارد دلاری برای تولید «آیفون هوش مصنوعی» هستند.
کد خبر : 904755

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، مدیرعامل اُپن ای‌آی و طراح سابق آیفون در حال مذاکره برای تأمین سرمایه ساخت «آیفون هوش مصنوعی» هستند و این دستگاه سخت‌افزاری شبیه یک گوشی هوشمند نخواهد بود.

سام آلتمن، مدیرعامل اُپن‌ ای‌آی و جونی آیو، طراح ارشد و پیشین آیفون قصد دارند برای تولید آیفون هوش مصنوعی یک میلیارد دلار سرمایه جذب کنند. خبر همکاری این دو شخص برای توسعه نسل جدید آیفون اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شد و اخیراً ماسایوشی سون، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری سافت‌بانک ژاپن نیز از مشارکت احتمالی این مؤسسه برای تولید آیفون هوش مصنوعی خبر داده است.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، سام آلتمن در حال بررسی یک دستگاه بدون صفحه نمایش است که در واقع به جای دستگاه هوشمند، نوعی رابط هوشمند خواهد بود.

جونی آیو در ۲۰۱۸ در رسانه‌ها اعلام کرد که اپل بابت کاهش پیامد‌های ناخواسته گوشی‌های هوشمند مانند برنامه‌های اعتیادآور باید احساس «مسئولیت اجتماعی» داشته باشد و در ۲۰۱۹ از اپل جدا شد و شرکت خلاق خود را تأسیس کرد.

دستگاه‌های جدید هوش مصنوعی مانند «هیومین» (Humane) و «رَبیت آر ۱» (Rabbit r۱) ادعا دارند که جنبه حواس‌پرتی گوشی‌های هوشمند را حذف می‌کنند که البته باز هم با نگرانی‌های جدیدی مانند امنیت ذخیره داده‌ها و روش‌های پرداخت مالی همراه هستند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته