دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به کمک شهروندان؛

ناسا خورشیدگرفتگی امروز را بررسی می‌کند

ناسا خورشیدگرفتگی امروز را بررسی می‌کند
ناسا توضیح داده که خورشیدگرفتگی بر شرایط و حیات روی زمین تاثیر می‌گذارد و تغییراتی ایجاد می‌کند، از این رو از شهروندان برای چگونگی اثرگذاری کسوف بر سیاره زمین درخواست کمک کرده است.
کد خبر : 904733

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، نخستین خورشیدگرفتگی کامل سال میلادی جاری در سراسر آمریکای شمالی، از سواحل اقیانوس آرام تا شرقی‌ترین بخش کانادا، قابل مشاهده است و در آن چند دقیقه تاریکی روز، انواع پدیده‌های شگف‌انگیز نجومی رخ می‌دهند.

سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده، ناسا تصمیم به بررسی پدیده‌های مرتبط با خورشیدگرفتگی امروز دارد و به همین دلیل از علاقه‌مندان درخواست کمک کرده است.

در طول خورشیدگرفتگی کامل، ممکن است دما و بادها کاهش یابند یا مسیر خود را تغییر دهند. همچنین مشاهده شده است که حیوانات به طور غیرعادی رفتار می‌کنند؛ به عنوان مثال زمان آغاز صدای جیرجیرک‌ها تغییر می‌کند، حتی ارتباطات رادیویی می‌تواند به دلیل تغییرات در جو در حالی که نور خورشید مسدود است مختل شود و شرایط مطالعه تاج خورشیدی را فراهم کند؛ درواقع فرصتی نادر را برای دانشمندان (و کسانی که به آنها کمک می‌کنند) را برای مطالعه این لایه که معمولاً با چشم غیرمسلح نامرئی است، ارائه می‌کند.

ناسا تلاش‌های تحقیقاتی زیادی برای کسوف در نظر گرفته است و تعدادی از کمپین‌های علمی شهروندی را حمایت کرده است که هر کسی می‌تواند در آن شرکت کند. خورشیدگرفتگی کامل ۱۳ ایالت ایالات متحده، از جمله بخش‌هایی از تگزاس، اوکلاهما، آرکانزاس، میسوری، ایلینوی، کنتاکی، ایندیانا، اوهایو، پنسیلوانیا، نیویورک، ورمونت، نیوهمپشایر و مین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از جهت گستردگی آن یک رویداد با اهمیت به شمار می‌رود؛ دفعه بعد که خورشیدگرفتگی کامل بخش بزرگی از ایالات متحده را در بر گیرد سال ۲۰۴۵ رخ می‌دهد.

خسوف به‌طورکلی پنجره‌ای است که موجب شده امکان بیشتری برای مطالعه و مشاهده فعالیت‌های خورشیدی و اهمیت رفتار خورشید برای زمین داشته باشیم.

خورشید نقش بسیار مهمی در زندگی زمین دارد و به همین دلیل ناسا به منظور درک بهتر این پدیده و رفتار خورشید، برنامه‌ها و پروژه‌های مختلفی انجام می‌دهد. یکی از پروژه‌های حیاتی و مهم ناسا برای مطالعه خسوف، جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات لازم برای بررسی و تحلیل علمی این پدیده است.

در این راستا، افراد قادر به تماشای آن نیز می‌توانند کمک کنند و نقش مهمی در این پروژه داشته باشند و اطلاعات و داده‌های مربوط به خسوف را به ناسا ارسال و در این راه کمک کنند.

شهروندان عادی، می‌توانند با دقت عکس‌ها، ویدئو‌ها و اطلاعات مربوط به خورشید را جمع‌آوری و ارسال کنند و ناسا را در پروژه‌های خود یاری کنند. این نقش در کمک به مطالعه و درک بهتر این پدیده‌ها بسیار مهم و ارزشمند است و می‌تواند در پیشرفت علمی و فهم بهتر حیات خارج از جو کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته