متا محتوای دستکاری شده با هوش مصنوعی را برچسبگذاری میکند
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، به منظور کنترل محتوای فریبنده تولید شده توسط فناوریهای هوش مصنوعی، تغییرات عمدهای را در سیاستهای رسانههای دیجیتالی ایجاد کرده است.
این غول رسانههای اجتماعی برچسبهای «ساختهشده با هوش مصنوعی» را از ماه مه برای ویدیوها، تصاویر و صداهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی که در فیسبوک و اینستاگرام ارسال میشوند، شروع میکند و سیاستی را گسترش میدهد که قبلاً تنها به بخش محدودی از ویدیوهای اصلاحشده، اشاره میکرد.
مونیکا بیکرت معاون سیاست محتوا متا گفت: متا همچنین برچسبهای مجزا و برجستهتری را برای رسانههای تغییر یافته دیجیتالی اعمال میکند که خطر بالایی برای فریب عمومی مردم در یک موضوع مهم دارد، صرف نظر از اینکه محتوا با استفاده از هوش مصنوعی یا ابزارهای دیگر ایجاد شده است. سخنگوی متا گفت: متا بلافاصله از برچسبهای برجستهتر «پرخطر» استفاده خواهد کرد.
این رویکرد رفتار شرکت را با محتوای دستکاری شده تغییر میدهد و از تمرکز بر حذف مجموعه محدودی از پستها به سمت حفظ محتوا و در عین حال ارائه اطلاعات در مورد نحوه ایجاد آن به بینندگان حرکت میکند.
یکی از سخنگویان این شرکت گفت که رویکرد برچسبگذاری برای محتوای ارسال شده در فیسبوک، اینستاگرام و موضوعات اعمال میشود. سایر خدمات آن، از جمله هدستهای واقعیت مجازی واتس اپ و کوئست، تحت قوانین متفاوتی قرار دارند.
این تغییرات ماهها قبل از انتخابات ریاستجمهوری ایالات متحده در نوامبر رخ میدهد که محققان فناوری هشدار میدهند ممکن است با فناوریهای هوش مصنوعی مولد تغییر شکل دهند. کمپینهای سیاسی در حال حاضر استقرار ابزارهای هوش مصنوعی را در مکانهایی مانند اندونزی آغاز کرده اند و مرزهای دستورالعملهای صادر شده توسط ارائه دهندگانی مانند متا و رهبر بازار هوش مصنوعی مولد یعنی اوپن ایآی را جابجا کردهاند.
در ماه فوریه، هیئت نظارت متا پس از بررسی ویدئویی از جو بایدن که سال گذشته در فیس بوک منتشر شده بود، قوانین موجود این شرکت را در مورد رسانههای دستکاری شده «نامنسجم» خواند.
سیاست موجود متا رسانههای دستکاری شده و ویدیوهای گمراه کننده را تنها در صورتی ممنوع میکند که توسط هوش مصنوعی تولید شده باشند یا افرادی را نشان دهد که کلماتی را میگویند که در واقع هرگز نگفتهاند.
هیئت مدیره متا میگوید: این خطمشی باید در مورد محتوای غیر هوش مصنوعی نیز اعمال شود، که لزوماً از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کمتر گمراهکننده نیست.
انتهای پیام/