دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید مدل سه‌بعدی اشیاء پنهان با استفاده از فناوری جدید

تولید مدل سه‌بعدی اشیاء پنهان با استفاده از فناوری جدید
فناوری جدید می‌تواند با استفاده از الگوریتم، اشیا پنهان شده در پشت دیوار را آشکار کند.
کد خبر : 897855

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، فناوری جدید می‌تواند با استفاده از الگوریتم، اشیاء پنهان شده را آشکار کند و یک صحنه مخفی را تنها در عرض چند دقیقه با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته ریاضی بازسازی کند.

جان موری بروس، استاد علوم و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه فلوریدای جنوبی، فناوری را توسعه داده که می‌تواند با استفاده از یک عکس صحنه‌های پنهان را به صورت سه بعدی بازسازی کند و این پتانسیل را دارد که پشت دیوارها، در‌ها یا خودرو‌ها را نشان دهد.

الگوریتم از سایه‌ها برای تولید مدل‌های سه بعدی استفاده می‌کند

موری بروس و دانشجوی دکترا الگوریتمی را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند از سایه‌های ضعیف ایجاد شده توسط اشیاء روی سطوح نزدیک برای تولید مدل‌های سه بعدی بسیار دقیق و رنگارنگ از مناطق مسدود شده استفاده کند. این فناوری می‌تواند کاربرد‌های زیادی داشته باشد، جلوگیری از تصادفات رانندگی تا کمک به عملیات‌های انتظامی و نظامی این فناوری قابل استفاده است.

وقتی نور به یک شی برخورد می‌کند، سایه‌ای پشت آن ایجاد می‌کند. الگوریتم موری - بروس و کازاکوفسکی این سایه‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا یک مدل سه بعدی از صحنه پنهان ایجاد کند. این فناوری می‌تواند یک صحنه مخفی را تنها در چند دقیقه با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته ریاضی بازسازی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته