دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط محققان دانشگاه آزاد عرضه شد؛

تولید سامانه‌های تحت وب یکپارچه برای کاربردهای دانشگاهی و صنعتی

تولید سامانه‌های تحت وب یکپارچه برای کاربردهای دانشگاهی و صنعتی
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی سامانه‌های تحت وب یکپارچه برای کاربردهای دانشگاهی و صنعتی شد.
کد خبر : 896201

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی و ساخت محصولات فناورانه خود نقش مهمی در بومی‌سازی و رفع نیازهای کشور دارند. ایران با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایی که دارد و به همت نخبگان و فعالان حوزه دانش‌بنیان می‌تواند همانند همه کشورهای دیگر دنیا خودکفا شده و محصولات ایرانی و بومی خود را با کیفیت قابل قبولی ارائه کند.

با توجه به اهمیت موضوع به سراغ یوسف صداقت عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و مدیر یک شرکت دانش‌بنیان رفتیم و با وی گفت‌وگوی کردیم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

صداقت درباره محصول فناورانه‌ای که ارائه کرده‌اند، بیان کرد: در شرکت دانش‌بنیان‌مان سامانه‌های تحت وب دانشگاهی و صنعتی را عرضه می‌کنیم. سامانه یکپارچه مدیریت سامانه‌های دانشگاهی و صنعتی از سال ۹۴ به بعد کار شده است و این سامانه‌ها به صورت یکپارچه به هم وصل هستند و در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، صنعتی و ... قابل استفاده هستند. مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های کشور در حال استفاده از امکانات این سامانه هستند.

وی درباره ویژگی متمایز این محصول دانش‌بنیان به نسبت سایر رقبا اظهار کرد: یکپارچه بودن سامانه‌ها ویژگی متمایز سامانه‌های تحت وب این شرکت دانش‌بنیان است. ۱۸ سامانه را کار کرده‌ایم. این سامانه‌ها اطلاعات دانشجویان یا صنعتگران را در یک سامانه ثبت می‌کند که در باقی سامانه‌ها هم قابل رصد هستند.

این فعال حوزه دانش‌بنیان افزود: به طور مثال اگر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در یک دوره آموزشی با بهره از سامانه برگزاری دوره‌های آموزشی ما شرکت کند، می‌تواند از اطلاعات و دیتاهای خود گزارش‌گیری کند و در باقی سامانه‌ها هم اطلاعاتش قابل ملاحظه باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد  بوشهر خاطرنشان کرد: در مرکز کشور نیستیم و از پایتخت فاصله داریم. این باعث شده که نتوانیم تاکنون قراردادهای خوبی را با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم. چند جلسه هم با مسئولان جلسه داشتیم اما باید حداقل ماهی یک یا دوبار مراجعه کنیم و برای قرارداد پیگیر باشیم. فاصله داشتن از پایتخت منجر شد که این قرارداد تاخیر بیفتد.

وی افزود: با دانشگاه علوم پزشکی ایران قرارداد داریم که از این سامانه تحت وب یکپارچه ما استفاده می‌کنند؛ البته دانشگاه آزاد اسلامی هم از آن بهره می‌گیرد ولی به صورت رسمی هنوز با این مجموعه قرارداد نبسته‌‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته