دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی؛

نخستین اپراتور آفلاین کشور توسط دانش‌بنیان‌ها طراحی شد

نخستین اپراتور آفلاین کشور توسط دانش‌بنیان‌ها طراحی شد
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی نخستین اپراتور آفلاین شده که در قالب کد‌های «USSD» (یو اس اس دی) فعالیت می‌کند.
کد خبر : 895401

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به رسالتی که دارند در راستای رفع نیاز‌های کشور پیش می‌روند و از فناوری‌های نوین و به روز دنیا بهره می‌گیرند. یکی از اقدامات مهم این شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌توان طراحی و ساخت پلتفرم‌های بومی دانست. ایران با ظرفیت‌ها و استعداد‌هایی که دارد باید در این زمینه خود کفا باشد و پلتفرم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی خود را داشته باشد.

مجتبی رحمانی نماینده یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه ارتباطات درباره محصول فناورانه‌ای که ارائه کرده‌اند گفت: این شرکت دانش‌بنیان اولین اپراتور آفلاین کشور را ارائه می‌دهد که در قالب کد‌های «USSD» (یو اس اس دی) فعالیت می‌کند. این کد‌ها از قدیم در کشور ما وجود داشتند ولی یک سری فناوری جدید در این کد‌ها ایجاد کردیم که بتوانیم تلفیقی از خدمات آنلاین و آفلاین را ارائه دهیم. این کد‌ها به صورت هوشمند هستند و می‌توانند پل ارتباطی دو سویه برای همه فعالیت‌های اقتصادی کشور ایجاد کند.

رحمانی در ادامه بیان کرد: این محصول فناورانه از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. کد‌های یو اس اس دی به صورت هوشمند کار می‌کنند و قابلتی شناسایی مخاطبان را دارند. روی هر کد فرمان‌هایی ثبت شدند که متقاضی در زمان درخواست کد، آن فرمان به خصوص را دریافت می‌کند.

این فعال حوزه دانش‌بنیان درباره ویژگی متمایز این محصول فناورانه به نسبت سایر رقبا اظهار کرد: اپراتور آفلاین قیمت به شدت پایینی دارد و نسبت به سایر رقبا در کشور این مزیت را کسب کرده است. همچنین توانمندی‌های فنی که ما ارائه می‌کنیم در سایر محصولات اجرایی نشده است.

رحمانی عنوان کرد: این شرکت دانش‌بنیان ۱۲ سال است که فعالیت می‌کند و با مشکلات و چالش‌های فنی بسیاری در طول این سال‌ها مواجه شده است. با این حال توانسته‌ایم از عهده بر طرف کردن این چالش‌ها بر بیاییم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امید است فعالان اقتصادی کشور که مهم‌ترین جامعه هدف کد‌های یو اس اس دی هستند، با توانمندی‌هایی که روی این رسانه بومی به کار رفته آشنا شوند و از دست اندکاران و متولیان درخواست داریم که با زمینه سازی‌های لازم، ارتباط موثرتری را با فعالان اقتصادی برای ما فراهم کنند. وقتی از پلتفرم‌های بومی و داخلی استفاده شود اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود و برای جوانان کشورمان فرصت‌های شغلی خوبی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته