دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابداع گجتی که امواج مغزی را به موسیقی خواب تبدیل می‌کند

ابداع گجتی که امواج مغزی را به موسیقی خواب تبدیل می‌کند
مبتکران نوعی دستگاه جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند امواج مغزی را به یک سمفونی موسیقیایی منحصربه‌فرد تبدیل کند و کیفیت خواب را بهبود بخشد.
کد خبر : 890871

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از  دیلی میل، مطالعات نشان می‌دهد گوش کردن به صدای فعالیت‌های مغزی که برای هر فرد مانند اثر انگشت بسیار منحصربه‌فرد است می‌تواند، زمان حرکت سریع چشم موسوم به REM را بهبود بخشد.

REM یا مرحله حرکت سریع چشم، یک دوره حیاتی از خواب است که مسئول پردازش حافظه و رویا و توسعه مغز است. 

اکنون «الین دستکسیه» «Alain Destexhe» عصب شناس در تلفیقی قابل توجه از علوم اعصاب و موسیقی، دستگاهی به نام «مای ویوز» «MyWaves» اختراع کرده که ابزاری خلاقانه که برای بهبود کیفیت خواب است.

دستگاه MyWaves که پس از دهه‌ها تحقیق اختصاصی در مورد خواب در دانشگاه پاریس - ساکلی ساخته شد، امواج مغزی افراد را به آهنگ‌های موسیقی سفارشی تبدیل می‌کند و نوید انقلابی در نحوه خوابیدن خواهد بود.

ابداع گجتی که امواج مغزی را به موسیقی خواب تبدیل می‌کند

MyWaves با استفاده از یک ماژول کوچک به نام MyWaves Pebble که در طول شب به پیشانی متصل می‌شود، کار می‌کند. هنگامی که کاربر می‌خوابد، Pebble فعالیت مغز را در عمیق‌ترین مراحل خواب ثبت می‌کند. این داده ها، طرحی منحصر به فرد از امواج مغزی افراد، سپس به سه آهنگ موسیقی مجزا تبدیل می‌شوند.

این آهنگ‌های سفارشی، ملودی‌های دلپذیری نیستند. آن‌ها به عنوان پژواک امواج مغزی منحصر به فرد فرد عمل می‌کنند. هدف از گوش دادن به این آهنگ‌ها قبل از خواب، تحریک سریع مغز به حالت خواب عمیق، افزایش طول مدت و کیفیت مرحله خواب REM است.

این محصول نوآورانه در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ در لاس وگاس عرضه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته