دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چین به ارتباطات لیزری بین ماهواره‌ای دست یافت

چین به ارتباطات لیزری بین ماهواره‌ای دست یافت
چین به ارتباطات لیزری بین ماهواره‌ای با سرعت فوق‌العاده بالا دست یافته است.
کد خبر : 890753

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، یک شرکت ماهواره‌ای تجاری چینی با موفقیت به ارتباطات لیزری بین ماهواره‌های موجود در مدار با سرعت صد گیگابیت بر ثانیه دست یافته است.

این تکنولوژی به چین اجازه می‌دهد تا داده‌ها را بین ماهواره‌ها با سرعتی که سابقه‌ای نداشته است انتقال دهد.

انتقال داده بین دو ماهواره جیلین انجام شد و اطلاعات نهایی با موفقیت روی زمین بارگیری شد. این نخستین باری است که این کشور تصاویر سنجش از دور بین ماهواره‌ای با وضوح بالا را با چنین سرعت بالایی مخابره می‌کند.

 شرکت چانگ‌گوانگ بیش از صد ماهواره جیلین‌۱ را برای تشکیل یک منظومه تجاری به مدار فرستاده و از سال ۲۰۲۱ تائید فناوری کلیدی را برای ارتباطات لیزری بین این ماهواره‌ها انجام داده است.

 پرسنل فنی این شرکت می‌گوید، هدف از ارتباطات لیزری بین ماهواره‌ها ایجاد ارتباط متقابل انتقال اطلاعات بین ماهواره‌ها و بهبود سرعت تبادل اطلاعات آنهاست که برای شبکه‌های ماهواره‌ای در مقیاس بزرگ ضروری است.

این شرکت قبلاً ارتباطات لیزری بین ماهواره‌ها را با سرعت ده گیگابیت بر ثانیه و ارتباطات لیزری بین ماهواره‌ها و ایستگاه زمینی را تکمیل کرده بود.

ارتباطات سریع میان ماهواره‌ها از طریق لیزر، اثرات قابل توجهی دارد. این تکنولوژی قابلیت جابجایی داده‌ها با سرعت‌های بالا را ممکن می‌کند که به چین امکان می‌دهد داده‌های مهم میان ماهواره‌ها را با سرعت بالا منتقل کند.

ازدیاد استفاده از داده‌های ماهواره‌ای در علوم فضایی و ارتباطات قطبی و مشابه آن، نشان می‌دهد که نیاز به ارتباطات بین‌ماهواره‌ای با سرعت بالا در حال رشد است. در حال حاضر، معمولا از ارتباطات رادیویی به منظور ارتباطات بین‌ماهواره‌ای استفاده می‌شود، اما این روند محدودیت‌هایی را در انتقال داده و سرعت ارتباطات ایجاد می‌کند.

با تکنولوژی لیزر، چین می‌تواند ارتباطات بین ماهواره‌ای را با سرعتی بسیار بالا بهبود بخشد و مزایای فراوانی برای پیشرفت فضایی و ارتباطات خود به دست آورد. از جمله این مزایا می‌توان به افزایش سرعت انتقال داده، کاهش زمان، افزایش پایداری ارتباط و افزایش پهنای باند اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته