پای هوش مصنوعی به خودروهای مرسدس بنز باز شد
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مرسدس بنز روز دوشنبه یک دستیار مجازی جدید را در نمایشگاه تجارت الکترونیک «سی ای اس» (CES) با قابلیت ارائه پیشنهادهای مبتنی بر متن و تعامل با کاربران راه اندازی کرد که نشان دهنده یک گام رو به جلوی دیگر در بهکارگیری هوش مصنوعی در خودروهاست.
به گفته شرکت بنز، این دستیار میتواند با لحنهای مختلفی از احساسات مختلف صحبت کند و سوالات هوشمندانهای بپرسد تا مشخص شود دقیقا چه چیزی پرسیده میشود.
ماشین شریک گفتوگوی شماست؛ مارکوس شافر مدیر ارشد فناوری مرسدس بنز در یک میزگرد مطبوعاتی در لاس وگاس گفت: شما میتوانید سوال بپرسید، صحبت کنید و سازنده باشید.
این دستیار در خودروهایی از جمله کلاس مفهومی جدید «سی ال ای» (CLA) که برداشتی تمام الکتریکی از مدل کوچکتر این خودرو است که در آمریکای شمالی به نمایش گذاشته خواهد شد.
با پیچیدهتر و متفاوتتر شدن سخت افزار خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای احتراقی، سازندگان به دنبال جدا کردن خود از محصولات نرم افزاری خود هستند. فناوری دستیارهای صوتی مانند استفاده از آواتارهای شخصی تا فناوری هوش مصنوعی مولد در خودروها روز به روز پیچیدهتر میشود.
فولکس واگن روز دوشنبه اولین خودروهای خود را با یک دستیار صوتی ارائه کرد که فناوری چت جیپیتی را با آن ادغام کرد و رانندگان را قادر میسازد تا محتوای خوانده شده را در طول رانندگی برای آنها مطالعه کنند.
فولکس واگن اعلام کرد که دستیارش تا اواسط سال قادر به گفتوگو با کاربران خواهد بود و سوالات قبلی را به یاد میآورد و بر همین اساس پاسخ میدهد.
به گفته مرسدس بنز یکی از ویژگیهای اضافه شده به دستیار صوتی جدید این شرکت، امکان بررسی پاسخهای دریافتی است. این سیستم توصیهها را از طریق دادههای موجود در فضای ابری و گزارش خود مشتریان بررسی میکند.
انتهای پیام/